עד מחר - מחזיקי אג"ח אפריקה יכריעו בין סיידוף לבן משה

הרמטיק נאמנות, פרסמה היום (ד') כי עד מחר בערב יעמדו שתי ההצעות להכרעה ■ "בכוונת הנאמנים לקדם את התהליך במהירות"

מוטי בן משה  / צילום:תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום:תמר מצפי

חברת הרמטיק נאמנות, המשמשת כנאמן לשלוש סדרות האג"ח של אפריקה ישראל, פרסמה היום (ד') אחר הצהריים כי עד מחר בערב יידרשו מחזיקי האג"ח לקבוע האם לבחור בהצעת הסדר החוב של נתי סיידוף או בזו של מוטי בן משה. לפי כתב ההצבעה יעמדו לבחירה שתי ההצעות וזו שתזכה במרב הקולות תוכרז כזוכה.

במקביל, עורכים כעת הנאמנים אסיפה נוספת של מחזיקי האג"ח ובה מציגים שני הצדדים את הצעותיהם. בפתח האסיפה אמרה מרב עופר, מנכ"לית הרמטיק, כי בכוונת הנאמנים לקדם את התהליך במהירות וכי על פי תוצאות ההצבעה תוגש ההצעה הזוכה לביהמ"ש.

בן משה עצמו נמצא היום בלונדון ולכן נמנע ממנו להגיע אל אספת המחזיקים. עם זאת לקראת אסיפה ובתגובה לריאיון לתקשורת שנתן קודם לכן נתי סיידוף, אמר בן משה כי "ברמה האישית העברנו הוכחת יכולת יותר גבוהה מזו שהציג סיידוף, לפי מה שאני מבין. הוא העביר הוכחת יכולת של 480 מיליון שקל ואני העברתי הוכחת יכולת (ברמה של אקסטרה) בהיקף של יותר מ-500 מיליון שקל וזה תומך בהזרמות של שאני מתעתד לעשות".

"ברמת אלון רבוע כחול התחייבתי להזרמות הון של 150 מיליון שקל במזומן וכן להשתתפות בהנפקות אג"ח בהיקפים של 200 מיליון שקל. לגבי אפריקה הקטנה, שזה אפריקה ישראל שתישאר רק עם דניה סיבוס ואפריקה מגורים, התחייבתי להזרמה של 150 מיליון שקל, שזה שיפור של 50 מיליון שקל מההצעה ששלחנו ביום ראשון".

"אפשר להגיד שעל בסיס הצעת האג"חים הסכמתי היום לשפר את ההצעות שלי ב-50 מיליון שקל, ולכן ביום הראשון שלי מדובר ב-500 מיליון משקל לעומת ה-480 מיליון שקל של סיידוף. חוץ מזה, ברמת הזרמת נכסים סיידוף הסכים להזרים לאפריקה ישראל בעוד שנתיים נכסים ב-70 מיליון שקל ואני מזרים נכסים ב-200 מיליון שקל ביום הראשון ועוד 70 מיליון שקל בעוד שנתיים כפי שהוא מציע".

"אז סה"כ הזרמות של 700-770 מיליון שקל בטווח של שנתיים לעומת 480-550 מיליון שקל של סיידוף. לגבי הנושא שכאילו ההזרמה שלי מותנית וכפופה לגיוס וכו', בשעה שסיידוף לא צריך גיוס ולא צריך לקחת חוב, זה קצת מגוחך כי הוא בעצם לוקח מהמחזיקים הקיימים של 1.42 מיליארד שקל גם אחרי שיפור ההצעה כי השיפור מגיע מקופת הנושים".

"זה לא שהוא מזרים כסף נוסף למיטב ידיעתי. אז נלקח כאן חוב של 1.42 מיליארד שקל ואני צריך לקחת חוב נמוך יותר. לאלון רבוע כחול יש 210 מיליון שקל מזומן בקופה, יש לנו 350 מיליון שקל נכסים נזילים לא משועבדים שניתן שכנגדם אפשר לגייס 250 מיליון שקל בהרחבת אגח ד׳, וזה לפני הזרמות שלי של 350 מיליון שקל".

"כל זה מביא אותנו כבר ל-800 מיליון שקל, כשאני מזכיר שהההצעה על אפריקה נכסים היא 1.25 מיליארד שקל. ככה שנצטרך לגייס עוד 500-600 מיליון שקל על הכנסת נכס בשווי של 1.35-1.4 מיליארד שקל. חוץ מהנכס הזה שאנחנו מכניסים, יש נכסים אחרים שלא משועבדים שזה הנכסים החדשים שאני מכניס בסך 200 מיליון שקל ועוד 100 מיליון שקל המניות של חברת נעמן. זאת אומרת שכנגד נכסים משועבדים של 1.7 מיליארד שקל אני אמור לגייס סדר גודל של 600 מיליון שקל ואם יש מישהו בשוק שבאמת חושב שזה לא אפשרי, אז ניחא".

"נכון שהוא לוקח אג"ח ומכתיב לשוק מה הריבית שנכון לקחת על חוב של 1.42 מיליארד שקל ומינוף של 70%, אני מתחיל עם מינוף נמוך יותר, גם באפריקה הקטנה וגם באלון רבוע כחול כי המינוף שלי לאחר ההזרמות ולאחר הרכישה יהיה ברמות של 52%-53%. אם מדברים על דירוג אז בסופו של דבר אלון רבוע כחול מדורגים BBB פלוס והדירוג חשוב ונעשה כל מה שצריך כדי לשמור על הדירוג הנוכחי ואף לפעול להעלותו".

"הוא טוען שפער של 20-30 מיליון שקל לטובתנו לפי המומחה הכלכלי לא אמור להשפיע עליו לרעה, אבל קודם כל הפער הוא למעשה 80-100 מיליון שקל שלטעמנו הוא פער מאוד משמעותי ושיוביל את המחזיקים לקבל את ההחלטה הנכונה כדי להוביל את הקבוצה הזאת, שנמצאת באי ודאות של שנתיים, לדרך חדשה", הסביר בן משה.