שולה זקן תתייצב לעדות ביום רביעי בפרשת ב. יאיר

צו ההבאה שהוציא לה בית המשפט בוטל בהסכמת הצדדים והיא תעיד מרצונה החופשי בפרשה, בה נחשדה החברה ששימשה את בעליה להלבנת הון ולהעברת כספים במרמה לארגון הפשיעה של איציק אברג'יל

שולה זקן / צילום: איל יצהר
שולה זקן / צילום: איל יצהר

"היום הגדול" של שולה זקן: לאחר ניסיונות התחמקות רבים מצד מזכירתו המיתולוגית של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט - היא תתייצב בבית המשפט, תוך שיתוף פעולה, להעיד בפרשת הלבנות ההון לכאורה בחברה הציבורית "ב. יאיר". בנוסף, תגיש קלטת שיחה בה מוקלטת עם אחד הנאשמים המרכזיים בפרשה, יאיר ביטון, הבעלים של החברה הציבורית.

כזכור לפני כחודש הורה בית המשפט המחוזי בתל-אביב על הבאתה לעדות ולהגשת הקלטת, ובכוונת סנגורה של זקן היה להגיש ערעור על ההחלטה. לבסוף הוסכם בין הצדדים כי יבוטל צו ההבאה והיא תעיד מרצונה החופשי.

בדיון שהתקיים טרם שניתן צו ההבאה, עשתה זקן דין לעצמה בפעם השנייה, ולא התייצבה לעדות. כתוצאה מכך ביקשה המדינה להוציא צו הבאה לזקן, שתובא לבית המשפט על ידי המשטרה. מנגד ביקשו עורכי דינה לאסור על המדינה לעשות שימוש בהקלטות של שיחות בין זקן ליאיר ביטון, בטענה כי העדה מסרה את ההקלטות לידיהן של המשטרה והפרקליטות, כחלק מהסכם עד מדינה בהליכים הפליליים שהתקיימו נגד אולמרט, ולא הסכימה להגשת הקלטות בתיקים אחרים. הטענה נדחתה כאמור, אך צו ההבאה שהוצא - התייתר נוכח הסכמת הצדדים.

"גלובס" חשף את ההודעות והראיות בתיק שבאמצעותן מבקשת הפרקליטות לקשור את יאיר ביטון, מבעלי ב. יאיר, לעולם התחתון, ובייחוד לעבריין איציק אברג'יל. ביטון ואברג'יל מואשמים בכך שבמסגרת מערכת יחסים חברית שהתפתחה ביניהם, קשרו השניים קשר, יחד עם ניסים פינס, שהינו פושט רגל, ושמעון בלולו, להעברת כספים לאברג'יל ולגורמים מטעמו, בדרכי מרמה, באמצעות חברת ב. יאיר. לפי האישום, אברג'יל וביטון ביקשו לממש את הקשר באמצעות כריתת חוזים לבניית דירות באילת, והעברת חלק מהכספים שיועדו לבנייה, אל אברג'יל.

מהעדויות וחלק מהראיות בתיק ומחקירות המשטרה עולה כי יאיר ביטון חשף בפני גורמים בתיק כי הוא חייב 2 מיליארד שקל לגורמים שונים, אך הוא אינו מבהיר מי הם אותם גורמים. הפרקליטות מייחסת את החובות לעולם התחתון.

במהלך החקירה של פרשת הלבנת הון בחברת ב. יאיר גבתה המשטרה עדות גם מזקן, שהייתה מקורבת מאוד לביטון ואף הקליטה שיחות שניהלה עמו. זקן זומנה למסור עדות בשעה שריצתה עונש מאסר של 11 חודשים, שנגזר עליה במסגרת פרשת הולילנד (בפרשה זו העידה זקן נגד אולמרט והביאה להפללתו, וכן העבירה לפרקליטות קלטות בהן הקליטה שיחות שניהלה עמו ועם אחרים).

חלק מראיות התביעה בתיק ב. יאיר הן קלטות שבהן מוקלט ביטון, המוכיחות לכאורה את הקשר שלו לאברג'יל ואת האישומים נגדו, בהן אותן קלטות שהקליטה זקן. זקן זומנה להעיד על שיחות אלה, תוך שהפרקליטות מבקשת להגיש גם את ההקלטות שהקליטה כראיה בתיק.