זנדברג: לבטל תקופת האכשרה במרצ כדי לפתוח את השורות

חברת הכנסת הניחה הצעה חדשה לתיקון תקנון מרצ במטרה לשלב בין עמדות זהבה גלאון ואילן גילאון ■ לפי הצעת זנדברג, ההרשמה להיות חבר מרצ תיפתח לחלוטין עד 30 יום לפני מערכת הבחירות לראשות המפלגה

תמר זנדברג - ח"כית מרצ / צילום: ענבל מרמרי
תמר זנדברג - ח"כית מרצ / צילום: ענבל מרמרי

במפלגת מרצ מתכוננים לקראת כינוס ועידת המפלגה ב-7 בינואר. ההצעה המונחת על הפרק, של יו״ר המפלגה זהבה גלאון, היא לפתוח את חוקת המפלגה כך שיערכו פריימריז פתוחים ואנשים שאינם חברי ועידת מרצ ו/או חברי מפלגה, יוכלו להשתתף. הצעת גלאון מצריכה רוב של 60% מועידת מרצ (כ-1000 איש חברים בה) ולכן סיכוייה לעבור מוטלים בספק.

מנגד, ח״כ אילן גילאון, המעוניין לזכות בתפקיד יו״ר מרצ הבא, מחזיק בעמדה שיש להשאיר את שיטת הבחירה במרצ כפי שהיא כיום, לרבות שיטת דירוג מועמדי המפלגה.

ח״כ תמר זנדברג, הודיעה היום כי הניחה הצעה חדשה לתיקון תקנון מרצ, אשר ישלב בין שתי העמדות וזאת כדי להוציא את המפלגה מן השוויון המשתק. לפי הצעת זנדברג, ההרשמה להיות חבר מרצ תיפתח לחלוטין עד 30 יום לפני מערכת הבחירות לראשות המפלגה. הבחירות לראשות המפלגה יערכו ב-20 במארס 2018. כל מי שיתפקד למרצ (ללא תקופת אכשרה) יוכל להשתתף בהצבעה.

בשלב השני, יו״ר המפלגה הנבחר יוכל להוביל מהלך לשינוי שיטת הבחירות לדירוג רשימת מרצ - פריימריז פתוחים או פריימריז רגילים או שימור השיטה הקיימת שהיא בחירות באמצעות הועידה - אך באמצעות רוב רגיל ולא רוב של 60% הדרוש כיום ואשר מסנדל כמעט כל מהלך של שינוי.