דסק"ש מכרה 4% משופרסל ב-170 מ' ש'; הרווח - 85 מ' ש'

גם מנהלי שופרסל נהנים מהזינוק של 70% במניה: מימשו אופציות ברווח כולל של 48 מיליון שקל, בהם המנכ"ל איציק אברכהן שמכר ברווח של כ-15 מיליון שקל

 איציק אברכהן, מנכל שופרסל / צלם: סיון פרג`
איציק אברכהן, מנכל שופרסל / צלם: סיון פרג`

בעלת השליטה ברשת שופרסל , דיסקונט השקעות  (דסק"ש), מנצלת את השנה הפנטסטית שמסכמת מניית החברה-הבת, שבאה לידי ביטוי בזינוק של כ-70% בערכה, למימוש נתח מהחזקותיה ברווח מרשים.

הבוקר (ב') עדכנה דסק"ש, שבשליטת אדוארדו אלשטיין, כי מכרה כ-4% ממניות שופרסל תמורת כ-170 מיליון שקל - מהלך הצפוי להניב לה רווח הון של כ-85 מיליון שקל בדוחותיה לרבעון הרביעי של השנה. בעקבות המכירה, החזקותיה של דסק"ש בשופרסל עומדות על 50.1%.

שופרסל בדרך לשווי שיא

במסגרת העסקה, שבוצעה אתמול (א') מחוץ לבורסה, מכרה דסק"ש 7.5 מיליון מניות שופרסל לפי מחיר מניה של 22.6 שקל - נמוך בכ-4.5% משווי המניה הבוקר, שעמד על 23.7 שקל ושיקף לשופרסל שווי חברה של 5.5 מיליארד שקל - מרחק נגיעה מרמת השיא אליה הגיעה החברה מוקדם יותר החודש (5.6 מיליארד שקל).

את הפריחה במניית שופרסל ניצלו למימוש רווחים מרשימים גם מנהלי החברה, ובראשם המנכ"ל איציק אברכהן, שמימשו אופציות ומכרו ממניות הרשת ברווח כולל של 48 מיליון שקל. מהעדכונים של שופרסל בנושא עולה כי אברכהן מכר מניות ברווח של כ-15 מיליון שקל, שלמה זהר, משנה למנכ"ל ומנהל אגף מו"פ ונכסים, מכר מניות ברווח של כ-7 מיליון שקל, והסמנכ"לים אורי קילשטיין ודוד לרון מכרו מניות ברווח של קרוב ל-6 מיליון שקל לכל אחד. עוד בין עובדי הנהלת שופרסל שמימשו אופציות ברווחים נאים, נמנים סמנכ"לית הכספים, טליה הובר, הסמנכ"ל צבי פישהיימר והיועץ המשפטי ערן מאירי, שמכרו מניות ברווח של כ-5 מיליון שקל לכל אחד.

בנובמבר 2015 אישר דירקטוריון שופרסל הקצאה של 5.85 מיליון אופציות לשבעת נושאי המשרה כחלק מתנאי העסקתם ובהתאם לתוכנית הקצאת אופציות של החברה.

כ-30% מהאופציות שהוקצו אז (1.8 מיליון אופציות) ניתנו לאברכהן, מהן הוא מימש כעת שני שליש (1.2 מיליון אופציות), ושיעור דומה מהאופציות שלהם (כשני שליש) מימשו כעת גם יתר הבכירים, שקיבלו אז כל אחד בין 850-600 אלף אופציות.

מימוש האופציות של מנהלי שופרסל
 מימוש האופציות של מנהלי שופרסל

עלות העסקת 5 הבכירים: 7.4 מיליון שקל

עלות העסקתם של חמשת בכירי שופרסל ב-2016 הצטברה לכ-18.5 מיליון שקל - 7.4 מיליון שקל הייתה עלות העסקת אברכהן והארבעה הנוספים - זהר, קילשטיין, לרון ומאירי הסתפקו ב-3.2-2.5 מיליון שקל כל אחד.

סך התגמול המנייתי ב-2016 שקיבלו חמשת הבכירים עמד על יותר מ-6 מיליון שקל - קרוב למחצית מהסכום (2.9 מיליון שקל) לאברכהן, ובין 1 מיליון שקל לכ-700 אלף שקל לארבעת הבכירים הנוספים.