כזה דבר לא ראיתם: נחשף רכב מעופף חדש שפותח בחשאיות

לאחר שנתיים של פיתוח תחת מעטה כבד של סודיות, חברת הסטארט-אפ האוסטרלית אלאודה חושפת לעולם את ה-Airspeeder Mark 1 - רכב מירוץ מעופף אשר טרם נראה כמותו, תוך שהיא מצהירה על כוונתה לארח ב-2018 את מירוץ המכוניות המעופפות הראשון בהיסטוריה

מכונית מעופפת X-TF, צילום: Terrafugia
מכונית מעופפת X-TF, צילום: Terrafugia

לאחר שנתיים של פיתוח תחת מעטה של סודיות, חברת הסטארט אפ האוסטרלית אלאודה חושפת לעולם את ה- Airspeeder Mark 1 - רכב מירוץ מעופף אשר טרם נראה כמותו, תוך שהיא מצהירה על כוונתה לארח בשנת 2018 את מירוץ המכוניות המעופפות הראשון בהיסטוריה. לשם כך פנתה החברה לגיוס המונים באתר קיקסטארטר.

מנכ"ל החברה, מאט פירסון, אמר כי הוא מאמין שהפניית הזרקור לתחום המירוצים והתחרותיות תאיץ את קצב הפיתוח הטכנולוגי של המכוניות המעופפות בעולם באופן משמעותי. במהלך השנתיים האחרונות עבדה החברה בתיאום מוחלט עם הרשויות באוסטרליה, ובכפוף לחוקי התעופה ובחודש הבא צפויה להתבצע טיסת המבחן המאוישת הראשונה.

ל- Airspeeder Mark 1 גוף של מכונית פורמולה וי משנות ה-60, היא מצוידת בארבעה מנועי 50 מגה וואט חשמליים וארבעה פרופלורים אשר מסייעים לה לטוס במהירות של עד 250 קמ"ש. המודל לפיתוח הוא המבנה של רחפן.

את המונח איירספידר שאלה החברה מספרי מדע בדיוני על מנת לנסות ולהטמיע קטגוריה חדשה בעולם הרכב. נכון לכתיבת שורות אלו גייסה החברה רק 3,250 דולר כשיעד הגיוס עומד על 75,699 דולר. תמורת השתתפות במיזם בערך של 35 דולר אוסטרלי, כלומר 94 שקל, תקבלו אפשרות גישה וירטואלית לתחרות שתתקיים כאמור ביולי 2018.