לארכיטקטורה קונספטואלית יש פנים רבות, מגורדי שחקים ועד מבנים מאתגרים שיכולים בקלות להשתלב בסרטי מד"ב. שנת 2017 הייתה שנה של פריצת גבולות בתחום הארכיטקטורה הקונספטואלית. חשוב לציין כי לא כל הסקיצות ניתנות ליישום בשטח, אך הדגש הוא על הרעיונות וחשיבה מחוץ לקופסה. מהתבוננות בקונספטים הלעתים מטורפים האלו, ניתן ללמוד בעיקר על עצמנו, על עתידנו כחברה ובהקשר הזה את העקרונות העיצוביים שצריכים להנחות אותנו. אחת הדוגמאות המרהיבות לכך היא גורד השחקים המרחף, אשר תלוי על אסטרואיד מלאכותי בחלל, ושצורתו מזכירה סיכת בטחון ענקית.

אחד הטרנדים האדריכליים הבולטים בשנה החולפת היה היער הורטיקלי, מגדל מכוסה צמחיה מקצה אל קצה, תוכנית שנראתה לפני מספר שנים כסוג של פנטזיה, אך מאז הפכה למציאות, וכבר נבנו בניינים בודדים מסוג זה במקומות שונים בעולם. קולקטיב של מעצבים דרום קוריאניים לקח את הרעיון אל הקצה, בינתיים רק על הנייר, כשהציג מגדל רב-קומות שכולו בנוי בתוך גזע של עץ סקויה.

במגמה הירוקה בלט קונספט עתידני של משרד אדריכלים צרפתי לכפר נופש אקולוגי, בו המבנים דמויי הקונכיות מסודרים במעין סדרת פיבונאצ'י בטבע.

בין המבנים הנוספים שאותם דווקא תוכלו לראות במציאות ניתן למנות את המסעדה התת הימית בנורווגיה, בית מדברי אשר מורכב ממכולות ומיצג המדרגות בהשראת עבודותיו של האמן M. C. Escher אשר יושק בניו יורק ב-2018.