רוב עובדי מפעל הטבליות של טבע יועסקו עד סוף 2019

הנהלת החברה וההסתדרות הגיעו להסכם רשמי ■ רוב עובדי מפעל הטבליות יועסקו עד סוף 2019

 

 

מפעל טבע בהר חוצבים. הצילום: רויטרס Ammar awad
מפעל טבע בהר חוצבים. הצילום: רויטרס Ammar awad

מהלך הפשרה של טבע לגבי תוכנית הפיטורים בירושליים, אשר החל להתגבש שלשום, מגיע היום להסכם רשמי. טבע דיווחה כי: "בתום משא ומתן אינטנסיבי ותוך דיאלוג פתוח, הגיעו הצדדים להסכמות מלאות באשר לאופן סגירת מפעל הטבליות בירושלים בסוף שנת 2019, תוך סיומו המיידי של סכסוך העבודה במפעל הטבליות וחזרה מסודרת לעבודה". ההסכם נחתם מוך ועד עובדי החברה בירושליים וההסתדרות הלאומית.

כפי שדווח שלשום, על פי התוכנית החדשה רק כ-100 עובדים יעזבו ב-2018, במקום 340. על פי התוכנית החדשה, כ-450 עובדים יישארו ויסגרו יחד את המפעל בסוף 2019.

השינוי בתוכנית הוא אמנם רק דחיה בגזר הדין של עובדי מפעל הטבליות, ואינו משנה דבר לכאלף עובדי טבע באתרים אחרים בישראל, שצפויים ללכת הביתה עד סוף השנה הבאה, אך הוא מסמן סדק בעמדה הקשוחה והלא-מתפשרת שהציג מנכ"ל טבע, קאר שולץ, בתחילת תהליך הפיטורים.

עובדי מפעל הטבליות בירושליים שובתים כבר כשבועיים, מאז הובהר כי תוכנית הפיטורים כוללת את סגירת המפעל. השביתות כללו, מעבר לשיבוש העבודה, גם שריפת צמיגים, חסימת כבישים, קשירת עובדים לגדרות והפרעה לתנועת חברי ההנהלה במתחם.

טבע מסרה כי: "הצדדים השקיעו מאמצים רבים בגיבוש תכנית המעניקה מעטפת פרישה מיטבית והגונה לעובדים, מהם נאלץ להיפרד - אם ברבעון הראשון של שנת 2018 ואם בסוף שנת 2019 - בעת סגירתו הסופית של המפעל. המעטפת כוללת, בין השאר: חבילות מיטיבות - מעל ומעבר לדרישות החוק. החבילות מייחסות משקל רב לוותק ולסיכויי השתלבות העובד בשוק התעסוקה, כשבראש מעייננו הבטחת מעבר חלק, ככל הניתן, מטבע הישר למקום עבודה חלופי, אשר יקלוט את העובדים.

"למסיימי העסקה יוענק ליווי הכולל ייעוץ, סדנאות והכשרות מקצועיות, מהמיטיבים ביותר בישראל. טבע תקים פלטפורמה ייחודית, בסמיכות לאתר שלה בירושלים, אשר לצד ההכשרות המקצועיות השונות, גם תרכז ותחבר מעסיקים פוטנציאליים לכוח האדם האיכותי אשר יסיים את עבודתו בחברה. שירותי ההשמה הייחודיים יוענקו, כאמור, במטרה להבטיח מעבר חלק ומידי למקום עבודה חלופי עת תסתיים ההעסקה בטבע".

ראש הועד: "בעזרת ה' נמשיך גם מעבר לשנתיים"

איציק בן סימון, יו"ר וועד העובדים במפעל טבע טבליות בירושלים אמר עם חתימת ההסכם "עם תחילתו של המאבק שמנו נגד עינינו את טובתם של העובדים. מפעל טבע טבליות ימשיך להתקיים לפחות שנתיים נוספות, ואנו בטוחים כי בעזרת ה' הוא ימשיך גם מעבר לכך. ההסכם שהושג יבטיח את עתיד העובדים והגיע בזכות אחדותם של כלל עובדי טבע טבליות ובסיועה המבורך של ההסתדרות הלאומית שסייעה לנו להגיע למתווה משותף וראוי". בן סימון הדגיש כי: "מדובר ביום היסטורי עבור עובדי טבע טבליות ירושלים עם הישגים מצויינים הכוללים הבטחת עבודה לשנתיים נוספות לרוב עובדי המפעל. ליוצאים יינתן סל הטבות מורחב הכלל העשרה והשמה".

ששי שדה, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית אמר עם חתימת ההסכם כי: "אני שמח שלאחר שבועיים וחצי מורטי עצבים, הצלחנו להגיע להישגים משמעותיים עבור עובדי מפעל טבע טבליות בירושלים. הרוב המוחלט של העובדים יישאר עם ביטחון תעסוקתי בשנתיים הקרובות. כולי תקווה כי המפעל יישאר בכל זאת לעבוד גם בשנת 2020 ויותר".