הליכוד דורש לפתוח בחקירה כנגד יש עתיד בעקבות מייל

חשד על שימוש שלא כדין מטעם יש עתיד במאגרי מידע, כך על פי פנייה של הליכוד למשרד המשפטים ■ "לשכת נתניהו הפסיקה כנראה לנהל את ענייני המדינה כי היא עסוקה מדי בהפצת שקרים ובניסיונות להכפיש" נמסר מיש עתיד

יאיר לפיד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב
יאיר לפיד / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

תנועת הליכוד פנתה היום (ד') למשרד המשפטים בדרישה לפתוח בחקירה נגד מפלגת יש עתיד, זאת בגין חשד לכאורה לשימוש שלא כדין במאגרי מידע, בעקבות מייל שנשלח מטעם המפלגה.

לפני מספר ימים נשלחה הודעה בתפוצה רחבה מטעם מפלגת יש עתיד, ובה נכתב לממוענים בפניה שמית אישית: ״משה (שם לדוגמא - ט.ש.), הולכים לסגור לך בשבת את העיר. לא יהיו חנויות, ואם תצאו לטייל בשבת לא יהיו חנויות נוחות בתחנות הדלק. יתלו על העיר שלט "סגור", וזהו. לא כי הפרעת למישהו. לא כי גרים לידך תושבים חרדים שזה מפריע להם. לא כי מישהו התלונן. יסגרו לך את העיר כי המפלגות החרדיות רוצות להראות שהן יכולות להגיד לחילונים ולמסורתיים מה לעשות ואיך לחיות. ונתניהו, בגלל החקירות שלו, מתקפל ונכנע להם בכל דבר.״

המייל ממשיך ומדבר על השבת ובסופו מצורף קובץ לדבריו של ח״כ לפיד בישיבת סיעת יש עתיד בנוגע לחקיקה.

היום פנה היועץ המשפטי של הליכוד עו״ד אבי הלוי לממונה על מאגרים במשרד המשפטים, וטען שמדובר בשימוש שלא כדין במאגרי מידע והפרת הוראות חוק הגנת הפרטיות, תשנ"ו- 1996. טענת הליכוד היא שהמייל נשלח לאלפי אזרחים, ורבים הביעו פליאה על כך שקיבלו מייל עם פרטיהם האישיים וזאת מבלי שנרשמו להודעות ממפלגת יש עתיד.

״נסיבות המקרה מעלות חשד, לכאורה, לכך שהודעתו של ח"כ יאיר לפיד נשלחה תוך שימוש, שלא כדין, במאגרי מידע והפרתן של הוראות חוק הגנת הפרטיות שביקשו להגן על פרטיותם של אזרחי המדינה״, כתב הלוי.

הלוי מציין כי אין זה המקרה הראשון שבו יש עתיד עושה שימוש, שלא כדין, במאגרי מידע. "נזכיר כי יש עתיד נקנסה בעבר על ידי משרד המשפטים בסכום של עשרות אלפי שקלים בגין שימוש שלא כדין שעשתה במאגר מידע בשליחת דיוור ישיר לניצולי שואה במהלך מערכת הבחירות לכנסת ה- 20", אמר.

תגובת מפלגת יש עתיד: ״בנוגע לפנייה של הליכוד למשרד המשפטים בדרישה לחקור את יש עתיד על שימוש לא חוקי במאגרי מידע: לשכת נתניהו הפסיקה כנראה לנהל את ענייני המדינה כי היא עסוקה מדי בהפצת שקרים ובניסיונות להכפיש. לא יעזור להם ואף אחד כבר לא קונה את השטויות שהם מנסים למכור מרוב לחץ. לגבי העניין עצמו: כל המיילים הנשלחים מיש עתיד נשלחים לאנשים שביקשו לצרף אותם לרשימות התפוצה שלנו ולכתובות מייל ממאגרי מידע הרשומים כחוק. בכל מייל מצוין כי ניתן לבקש להסיר את הכתובת מרשימת התפוצה".

יש עתיד / קרדיט: צילום מסך
 יש עתיד / קרדיט: צילום מסך