עובדי חח"י מפגינים נגד הרפורמה - הפעם בתחנת אורות רבין

טקס הפחתת פליטות בהשתתפות שר האנרגיה והשר להגנת הסביבה באתר תחנת הכוח אורות רבין הפך למקום הפגנה של עובדי חברת החשמל נגד הרפורמה במשק החשמל ■ כ-200 איש חסמו את שער הכניסה לאתר במחאה על המתווה שעקרונותיו סוכמו בשבוע שעבר

טקס הפחתת פליטות בהשתתפות שר האנרגיה והשר להגנת הסביבה באתר תחנת הכוח אורות רבין הפך למקום הפגנה של עובדי חברת החשמל נגד הרפורמה במשק החשמל. כ-200 איש חסמו את שער הכניסה לאתר במחאה על המתווה שעקרונותיו סוכמו בשבוע שעבר.

"זה הולך ומתעצם, כל יום יש הפגנות במקום אחר. הפעם העובדים הגיעו למחות מיוזמתם, ללא נוכחות הוועד", אמר היום (ה') בשיחה עם "גלובס" אחד העובדים של חברת החשמל.

אמש (ד') הפגינו עשרות עובדי תחנת הכוח רמת חובב של חברת החשמל נגד הפרטת התחנה, ובאתר חגית התקיימה אסיפת מחאה של כ-60 מתוך 80 עובדי התחנה. גם באלון תבור, התחנה הראשונה שעומדת להיפרט במסגרת הרפורמה, התווספו העובדים כדי להביע את התנגדותם לרפורמה אמש.

העובדים חוששים בעיקר מהעובדה שמקום עבודתם הממשלתי ששימש עבורם מקור הכנסה במשך שנים רבות, עומד להימכר במסגרת הרפורמה לידיים פרטיות, כאשר תנאי העסקתם אצל מעסיקים פרטיים טרם ידועים. כזכור ביום רביעי האחרון הוכרזו פרטי הרפורמה במשק החשמל, ומיום ראשון החלו צוותי מו"מ לדון בפרטי ההסכמים הקיבוציים של העובדים שנשארים ותנאי המעבר או עזיבה של העובדים של החברות שיופרטו. בנוסף, טוענים העובדים כי ההסכמים על הרפורמה בוצעו ללא מעורבותם, המדינה לא מסרה לוועד את כל פרטי המתווה, וגם נעשו ויתורים "שפוגעים בחוסן ובמעמד של העובדים".

שלשום (ג') התאספו כ-1,000 מעובדי חברת החשמל בבניין הנהלת החברה בחיפה, במחאה נגד הסכם הרפורמה המתגבש.