סוני מציגה סמארטפונים עם דגש על צילומי סלפי

סוני חרגה מהקו המקובל בתערוכת CES והציגה טלפונים חדשים מסדרת "אקספריה"

מכשירים חדשים סדרת Xperia / צילום: באדיבות סוני
מכשירים חדשים סדרת Xperia / צילום: באדיבות סוני

תערוכת CES מרכזת מגוון רחב של פיתוחים טכנולוגיים, אך דווקא בגזרת הסמארטפונים היא בולטת פחות. תערוכות כמו MWC בברצלונה ו-IFA בברלין, לצד אירועים עצמאיים של החברות, תופסים את מרכז הבמה בתחום הזה. אלא שחברת סוני חרגה מהקו הזה, ומציגה השבוע בתערוכה טלפונים חדשים מסדרת "אקספריה".

המאפיין הייחודי והבולט בעיצוב המכשירים הוא האפשרות לצלם באמצעותם תמונות סלפי "פתוחות" יותר, שתופסות חלקים גדולים יותר מהמתרחש סביב המשתמשים. אקספריה XA2, XA2 אולטרה ו-L2 מצוידים במצלמה קדמית שיכולה לצלם תמונות סלפי ב-120 מעלות ברזולוציית 8 מגה-פיקסל, ובדגם XA2 אולטרה גם ברזולוציית 16 מגה-פיקסל (אך לא ב-120 מעלות). זווית כזו מאפשרת לצלם בקלות רבה יותר סלפי קבוצתי, למשל, או לשלב בין סלפי לתמונת נוף. בנוסף, שלושת המכשירים מצלמים וידאו ברזולוציית 4K.

ה-XA אולטרה הוא המתקדם מבין השלושה: יהיה לו מסך בגודל 6 אינץ' ברזולוציית Full HD, מצלמה אחורית של 23 מגה-פיקסל, שטח אחסון של 32 או 64 גיגה-בייט וזיכרון RAM של 4 ג'יגה-בייט. ה-XA 2 יסתפק במסך בגודל 5.2 אינץ' ובזיכרון RAM של 3 ג'יגה-בייט, ואילו L2 יהיה דגם בסיסי יותר מבחינה טכנית. בכולם אפשר להוסיף זיכרון חיצוני בנפח של עד 256 ג'יגה-בייט.

שלושת הטלפונים יחלו להימכר בסוף החודש בכמה מדינות, וסוני תכריז על המחירים סמוך להשקתם.