מי הגיע לאירוע השקת שיתוף-הפעולה של כאל עם ALIPAY?

וגם: מאיר דור מצמצם את משכורתו בברן ב-5,000 שקל, ולחברת הפרסום הדיגיטלי מטומי יש מנכ"ל חדש

ענת נטיב דורון ספירוו בין  ואחיה פריד / צילום: סיוון פרג'
ענת נטיב דורון ספירוו בין ואחיה פריד / צילום: סיוון פרג'

כאל פותחת את הארנק הסיני

מי הגיע לאירוע השקת שיתוף-הפעולה עם ALIPAY?

חברת כרטיסי האשראי כאל ערכה אמש (ב') בבית השמחות בתל-אביב אירוע השקה לשיתוף-הפעולה שלה עם חברת התשלומים הסינית ALIPAY.

במארחים ובאורחים: דורון ספיר, מנכ"ל כאל; אחיה פריד, סמנכ"ל לקוחות עסקיים וענת נטיב, סמנכ"לית שיווק ודיגיטל; וו בין, הנספח הכלכלי של סין בישראל; אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות; עו"ד אוריאל לין, נשיא לשכת המסחר; יפית גרינברג, בעלי קבוצת ג. יפית ובנה אייל גרינברג; רמי יהושע, בעל משרד הפרסום יהושע והמנכ"ל יגאל ברקת; קובי מויסה, מנכ"ל הוניגמן; מוני בר, בעלי חברת ההשכרה באדג'ט; חיים מילר, בעלי תכשיטי מילר; גולן עינת, מבעלי ארומה רולדין וזאפה; ואחרים.

ספיר הסביר את החיבור לארנק התשלומים הסיני מבית עליבאבא, בגידול המשמעותי בתיירות הסינית. עוד סיפרו, על האתגר הגדול שבחיבור לתרבות הסינית ובדרישות האירוח בזכותן הם למדו להימנע למשל משימוש בספרה 4 הנתפסת כמביאה מזל רע, ובפרחים לבנים המסמלים מוות.

ענת נטיב דורון ספירוו בין  ואחיה פריד / צילום: סיוון פרג'
 ענת נטיב דורון ספירוו בין ואחיה פריד / צילום: סיוון פרג'

יפתח רון-טל מתרשם מהליהוק של טרבולטה

אחרי הסערה: יו"ר חברת החשמל חי בסרט

מה עושים עובדי מנהלי ובכירי חברת החשמל אחרי הסערה? אתמול נפגשו כ-450 עובדי החברה בפרמיירה החגיגית שנערכה בסינמה סיטי לסרט "מתח גבוה".

מיד אחרי שהתרשמו מג'ון טרבולטה ומשרון סטון, האזינו הנוכחים לסקירה על תוכנית העבודה של החברה לשנת 2018 וקיבלו עדכונים על הרפורמה הצפויה.

לא מדובר בבחירה מקרית - הסרט, שייצא לאקרנים בפברואר הקרוב, מגולל את סיפורם של עובדי חברת החשמל האמריקאית הפועלים תחת סופה. הפרמיירה הוקרנה בשיתוף-פעולה עם משה אדרי מבעלי יונייטד קינג, כהוקרה על עבודתם של העובדים.

ישבו בקהל: עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל; ויפתח רון-טל, יו"ר הדירקטוריון, שאמר כי "היה מהנה לשבת יחד ולצפות בג'ון טרבולטה משחק את שגרת יומנו".

עופר בלוך משה אדרי יפתח רון טל  / צילום: יוסי וייס
 עופר בלוך משה אדרי יפתח רון טל / צילום: יוסי וייס

ישיבת פרידה

ועדת הכספים של הכנסת נפרדה משמואל האוזר

על סדר היום של ועדת הכספים של הכנסת, עמדה אתמול בין היתר, גם פרידה משמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך היוצא.

באופן לא אופיני במיוחד לישיבות ועדה, היא כללה בעיקר דברי תודה ותשבוחות. ח"כ משה גפני, ראש הוועדה, אמר כי "תמיד הייתי ביחסים טובים עם ראשי הרשות אבל באופן מיוחד עם שמוליק האוזר. היה קל לנהל איתו מו"מ. רשות ניירות ערך - מה שהיא רצתה היא העבירה. באנו בדברים וקיבלנו כתף חמה... אם הייתי יכול לשכנע אותך להישאר הייתי משכנע אבל כנראה שכבר נגזרה הגזרה. גם כשאמרתי לי את זה בפעם הראשונה ניסיתי לשכנע אותך אבל הבנתי שכל מה שנותר לי זה לברך אותך. שהקב"ה יעזור לך, כמו שהצלחת ברשות ניירות ערך - תמשיך בהצלחה שלך, שתהיה לך סיעתא שדמיא בכל מה שאתה עושה".

ח"כ איילת נחמיאס ורבין שיבחה גם היא, וסיכמה כי "אתה תחסר לנו. היית רגולטור קשוב ומבין ובסה"כ די כועסים עליך שאתה עוזב אז אני לא מבינה למה אנחנו נחמדים אליך". גפני השיב לנחמיאס ורבין כי "הנה, גם את זה הוא הצליח לעשות לנו בנחמדות". ח"כ רחל עזריה תמכה ואמרה: "היה תענוג לעבוד איתך. היית נכס לתחום ואני לא יודע לאן תמשיך - אמרת לחינוך - אם תגדל עוד דור של אנשים כמוך אנחנו בסדר עם זה, לא?"

המשיכו והרעיפו: ח"כ חיים ילין, ח"כ מרב מיכאלי, ח"כ בצלאל סמוטריץ, ח"כ עודד פורר, ח"כ איתן ברושי, יזהר קנה, נשיא לשכת רואי החשבון, עו"ד שגית אפיק, היועצת המשפטית של הוועדה, ומנהל הוועדה, טמיר כהן.

מאיר דור מצמצם את משכורתו בברן ב-5,000 שקל: "לסייע לחברה בצמצום הוצאותיה"

כהן פורר עזריה סמוטריץ ילין גפני אפיק וברושי / צילום: משה שמואל
 כהן פורר עזריה סמוטריץ ילין גפני אפיק וברושי / צילום: משה שמואל

מיה גבאי-טובול מונתה ליו"רית אנגל משאבים

גבאי-טובול היא מנכ"לית קבוצת גבאי, בעלת השליטה

עו"ד מיה גבאי-טובול, מנכ"לית קבוצת גבאי, מונתה ליו"רית חברת הנדל"ן אנגל משאבים, הנמצאת בשליטת הקבוצה. מינויה של גבאי-טובול (44) ליו"רית מגיע לאחר שלפני כחודש, קיבלה קבוצת גבאי את השליטה המלאה בקבוצה, לאחר רכישת חלקו של דיוויד מוריס בחברה, והעלאת שיעור אחזקותיה בה ל-63%.

בנוסף, מונה רו"ח אושרי זגורי, סמנכ"ל הכספים של קבוצת גבאי, לדירקטור באנגל משאבים. באחרונה שכרה אנגל משאבים את שירותי חברת הייעוץ אנטרופי למחקר כלכלי. מאנגל משאבים נמסר כי "במהלך המינויים הנוכחי השלמנו את המלצת אנטרופי להשוואת מספר הדירקטורים הבלתי תלויים למספר הדירקטורים התלויים בדירקטוריון החברה". אנגל משאבים נסחרת בת"א לפי שווי של כ-100 מיליון שקל, אחרי זינוק של יותר מ-70% שרשמה מנייתה בשנה האחרונה.

ליעם גלין מונה למנכ"ל חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי

יחליף את שגיא נירי הפורש בתום 8 חודשים בתפקיד

חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי, הודיעה היום (ג') על מינויו של ליעם גלין לנשיא ומנכ"ל החברה.

גלין יחליף את המנכ"ל שגיא נירי המסיים את תפקידו בתום שמונה חודשים בלבד כמנכ"ל, כאשר קודם לכן שימש כסמנכ"ל הכספים והתפעול בחברה.

גלין (50), שימש בעברו כנשיא ומנכ"ל פלאש נטוורקס, ספקית בתחום אופטימיזציה, מוניטיזציה ואבטחה למפעילי תקשורת, וכנשיא ומנכ"ל ריט טכנולוגיות מקבוצת רד בינת.

נירי ימשיך בתפקידו עד להשלמת תהליך חפיפה והעברה מסודר.

הראל בית און, יו"ר מטומי ושותף מייסד בקרן ויולה צמיחה, בירך על המינוי ומסר: "בשם הדירקטוריון אני רוצה להודות לשגיא על מחויבותו המקצועית והאישית, ועל מסירותו לחברה במהלך העשור האחרון. בשנה האחרונה מטומי עברה תהליך שינוי, וכעת היא חברה חזקה וממוקדת יותר".

מטומי נסחרת במקביל בתל-אביב ובלונדון לפי שווי של 318 מיליון שקל. בשנה האחרונה ירדה מניית החברה ב-46%.

ליעם גלין  / צילום:Flash Networks
 ליעם גלין / צילום:Flash Networks

מאיר דור מצמצם את משכורתו בברן ב-5,000 שקל: "לסייע לחברה בצמצום הוצאותיה"

מאיר דור, מבעלי השליטה בחברת ההנדסה והפרויקטים ברן, החליט להפחית את המשכורת החודשית שלו בתפקידו כיו"ר החברה ב-5,000 שקל, ל-80.5 אלף שקל, במקום 85.5 אלף שקל (כ-6%).

לקראת אסיפת בעלי מניות ברן הצפויה מחר (ד'), עדכנה ברן הבוקר על הודעתו של דור, "וזאת על מנת לסייע לחברה בצמצום הוצאותיה".

שכרו של דור כבר הופחת בחודש מאי 2017, בהתאם לבקשה דומה, שהייתה בתוקף עד סוף חודש דצמבר האחרון. ב-2016 עלות העסקתו של דור עמדה על 1.3 מיליון שקל, כולה כשכר. דור מחזיק בכ-20% מהונה, בשווי נוכחי של כ-16 מיליון שקל, ולצידו בעל השליטה הנוסף בחברה הוא אלכסנדר נסיס, עם כ29% מההון, בשווי של כ-23 מיליון שקל. ברן עוסקת במתן שירותים ופתרונות הנדסיים וניהוליים בפרויקטים בתחומי תכנון, הנדסה, תקשורת, תחבורה, אנרגיה ופיתוח, טיפול במים ובאשפה והולכת מים. היא נסחרת בבורסה בשווי של כ-80 מיליון שקל, אחרי עלייה של כ-13% שרשמה מנייתה בשנה האחרונה.

מאיר דור  / צילום: יוסי זליגר
 מאיר דור / צילום: יוסי זליגר