חברת הגיימינג Razer חשפה שילוב בין סמארטפון ולפטופ

הלפטופ של פרויקט לינדה הוא למעשה מעין מעטפת עם מסך 13.3 אינץ', מקלדת מלאה וסוללה גדולה ■ ברגע שמכניסים את הטלפון של רייזר למעטפת הוא מפעיל את הלפטופ ומריץ את מערכת אנדרואיד

חברת Razer המתמחה בתחום הגיימינג חשפה אתמול (ג') אב טיפוס של מכשיר המשלב בין סמארטפון ולפטופ תחת השם "פרויקט לינדה". בכל שנה מציגה החברה ב- CES, תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בעולם, מוצרים ניסיוניים ומיוחדים. השנה זהו לפטופ בו יש מעין תא עבור הסלולרי של רייזר. כשהטלפון מוכנס פנימה, הוא מפעיל את הלפטופ והופך למשטח מגע, הדומה לזה הקיים ברוב הלפטופים. בנוסף, הסלולרי יכול לשמש כתצוגה שנייה למסך המחשב, ולהציג למשל את הניקוד בזמן משחק. לפי רייזר, המוצר מציע מסך גדול עבור משחקים לסלולרי, ומקלדת איכותית כדי לסייע בעבודה עם אפליקציות.

הלפטופ של פרויקט לינדה הוא למעשה מעין מעטפת שמכילה מסך 13.3 אינץ', מקלדת מלאה וסוללה גדולה אך אין בו מעבד או רכיבי מפתח אחרים במחשוב. ברגע שמכניסים את הטלפון של רייזר, שמצויד במעבד Snapdragon 835 של קוואלקום, הוא מפעיל את הלפטופ ומריץ את מערכת ההפעלה אנדרואיד על גביו.

אין עדיין תאריך השקה או מחיר למוצר, ולמעשה בשלב זה כלל לא ברור אם ייצא לשוק. לרוב אין וודאות אם הקונספטים שרייזר מציגה ב-CES יהפכו למוצרי צרכנות. בשנה שעברה החברה הראתה אב טיפוס של לפטופ למטרות גיימינג עם שלושה מסכים, בשם "פרויקט ואלרי" שמעולם לא הגיע לשוק. גם גורלו של "פרויקט קריסטין" מלפני כמה שנים שהציג מחשב שולחני מודולרי עתידני היה דומה. לעומת זאת "פרויקט פיונה" מ-2012 שחשף טאבלט שיועד לגיימינג אכן הושק ונמכר תחת השם "Razer Edge".

רק לפני מספר שבועות יצא הסמארטפון הראשון של רייזר עם מסך 5.7 אינץ' וקצב רענון מהיר משל רוב הטלפונים למטרות גיימינג וקיבל ביקורות אוהדות. העיצוב שלו, שחור לחלוטין עם לוגו הנחש של רייזר, תואם את העיצוב של הלפטופים והמחשבים מבית החברה.

זוהי לא הפעם שנעשה ניסיון לשלב בין סמארטפון ולפטופ. מוטורולה הציגה ב-2011 ב-CES שילוב כזה בשם Atrix Lapdock. לאחר שנתיים ייצורו פסק בשל מכירות מועטות. מייקרוסופט ניסתה ללא הצלחה להוציא מוצר משולב. בשנה שעברה, סמסונג יצרה את "Dex" שחיבר בין גלקסי S8 למוניטור בגודל מלא עם מקלדת ועכבר, ויש שמועות שהתאגיד הסיני וואווי עובד על ייצור מכשיר דומה.