חברת התיירות איסתא מגייסת 100 מיליון שקל בהקצאת מניות

הגיוס יתבצע באמצעות הקצאת מניות פרטית להפניקס, מנורה, קרן נוקד ומוסדיים נוספים ■ איסתא, הנמצאת בשליטת אחישי גל, מייעדת את תמורת ההנפקה לפיתוח עסקי וניצול הזדמנויות בתחום התיירות, בדגש על נדל"ן בתחום

חברת התיירות איסתא  דיווחה היום (ה') על גיוס הון משמעותי, בהיקף של כ-100 מיליון שקל, שבמסגרתו היא מבצעת הקצאת מניות פרטית של כ-10% מהונה לאחר ההנפקה (כ-1.3 מיליון מניות) לכמה גופים מוסדיים, לפי מחיר מניה של 75 שקל - מחיר המשקף לחברה שווי נמוך בכ-3% משוויה הבוקר.

עם הגופים שלקחו חלק בהקצאה, נמנות חברות הביטוח הפניקס ומנורה מבטחים, וכן קרן נוקד, שבאחרונה לוקחת חלק בלא מעט הקצאות של מניות ציבוריות. ההנפקה כוללת גם אופציות לא-סחירות במחיר מימוש של 90 שקל, שמימושן המלא יכניס לקופת החברה כ-120 מיליון שקל נוספים. המועד האחרון למימוש האופציות נקבע לאוקטובר 2020.

את התמורה מההנפקה מייעדת איסתא לפיתוח עסקי וניצול הזדמנויות בתחום התיירות, בדגש על נדל"ן תומכי תיירות. את ההנפקה הובילה ברק קפיטל חיתום בניהולו של צביקה מנס.

איסתא נסחרת כיום לפי שווי חברה של כ-900 מיליון שקל, לאחר שמנייתה, שפתחה את 2018 בתנופה, עם קפיצה של כ-16% בערכה בתוך פחות משבועיים, השלימה זינוק של כ-150% בתוך שלוש שנים. מניית איסתא רחוקה כעת יותר מ-20% מרמת השיא שקבעה במהלך השנה שעברה.

נכנסה לפעילות בנדל"ן מניב

פעילותה העיקרית של איסתא, הנמצאת בשליטת המנכ"ל אחישי גל, מתרכזת בתיירות, והיא פועלת כסוכנות נסיעות תחת המותג איסתא וכמה מותגים נוספים. בשנים האחרונות, כחלק מרצונה לפזר סיכונים ולצמצם את התנודתיות המאפיינת את ענף התיירות, נכנסה איסתא לפעילות בתחום הנדל"ן המניב, ובמסגרת זו רכשה והקימה בתי מלון, מעונות לסטודנטים ומבני משרדים ומסחר.

נוסף על כך, נכנסה החברה לפעילות בתחום המגורים במסגרת תמ"א 38 (פינוי-בינוי) ותוכנית מחיר למשתכן.

את שלושת הרבעונים הראשונים של 2017 סיכמה החברה עם שיפור של 3% בהכנסותיה, ל-402 מיליון שקל. ואולם, הרווח הגולמי של החברה ירד ב-7% ל-178 מיליון שקל, בהשפעת ירידת שער הדולר ופיצוי חד-פעמי שקיבלה החברה בתקופה המקבילה ב-2016.

הרווח התפעולי של איסתא לתקופה זו צנח ב-28% ל-38 מיליון שקל, אבל החברה הגדילה את רווחיה מחברות כלולות, כך שהרווח הנקי שלה לתקופה זו ירד ב-7% ל-49 מיליון שקל.

באחרונה עדכנה איסתא על הסכם לקבלת אשראי בהיקף של כ-282 מיליון שקל, לאחר שזכתה במכרז מחיר למשתכן ברמת גן.