כך מתרגמים כישרון לשורות קוד ומוכרים אותו להמונים

אפליקציות וטכנולוגיות חדשניות מאפשרות לכם היום להתחקות או לחקות את המאסטרים בתחומם ■ "אינפקטד מאשרום" השיקה אפליקציה חדשה שתאפשר ליוצרים וחובבים לשחזר את הסאונד הייחודי שלהם לשימוש פרטי של כל יוצר ומלחין, חובב או מקצוען ■ הפרטים בווידאו

מוזיקה / צילום: שאטרסטוק
מוזיקה / צילום: שאטרסטוק

להתפרנס כאמן בעולם דיגיטלי זו משימה לא פשוטה. הפירטיות ברשת, הצניחה החדה במכירות של אלבומי המוזיקה ובעיקר הקלות הבלתי נסבלת בה ניתן בלחיצת כפתור לעקוף את כל זכויות היוצרים ולפזרם לכל דורש.

כדי להדביק את הקצב, הצמד "אינפקטד משרום" עשו את המעבר ממוזיקאים יוצרים לאנשי עסקים והקימו את פוליוורס - חברת סטארט-אפ שמייצרת פלגינים המאפשרים ליוצרים, מוזיקאים ומפיקים לייצר צלילים ומקצבים בסגנון של הפסי טכנו, סגנון המוזיקה שהצמד כל כך מזוהה איתו.

הפלאג-אינים של "אינפקטד משרום" מאפשרים לכל אחד להישמע כמותם, ולא מדובר כלל וכלל בתופעה חדשה. האפליקציות "פריזמה" ו"גו-ארט", לדוגמה, מאפשרות לכם להפוך תמונות שצילמתם לציורים בסגנונות שונים כמו האקספרסיוניזם של ואן גוך; וחברת "ויוו טקסט" מאפשרת להקריא כל טקסט בקולות של אנשים מפורסמים, מפרנק סינטרה ועד למורגן פרימן, זאת על-ידי דגימת הקול של אותו מפורסם באמצעות אלגוריתם מיוחד שפיתחה החברה.

"אינפקטד מאשרום" מספרים כי כבר למעלה מ-15 אלף איש ואשה בחרו לעבוד עם הפלאג-אינים שפיתחו, כשעלות הפלאג-אינים נעה בין 49 עד 199 דולר. אופציה נוספת היא תשלום לפי מודל של מינוי חודשי.

אז הצורך כנראה קיים, אבל מה זה יעשה לקול האותנטי הייחודי של כל אמן, עבורו אנחנו גם קונים כרטיס להופעה? כאן, חייבים לומר, יש קצת בעיה.