ריבלין: יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חזר לאנטישמיות

נשיא המדינה: "מה ששמענו אמש ממחמוד עבאס היה נורא. הוא חזר אל רעיונות שביטא לפני עשרות שנים והיו נוראיים לא פחות. לומר שישראל היא תוצאה של קונספרציה של העולם המערבי ליישב ביהודים אזורים השייכים לאוכלוסייה ערבית? לומר שלעם היהודי אין קשר לאדמת ארץ ישראל?"

נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין / צילום: שאטרסטוק
נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין / צילום: שאטרסטוק

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נפגש היום (ב') עם ראשי איפא"ק וניצל את המפגש כדי להביע זעזוע מדבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, אתמול.

ריבלין אמר: "מה ששמענו אמש ממחמוד עבאס היה נורא. הוא חזר אל רעיונות שביטא לפני עשרות שנים והיו נוראיים לא פחות. לומר שישראל היא תוצאה של קונספרציה של העולם המערבי ליישב ביהודים אזורים השייכים לאוכלוסייה ערבית? לומר שלעם היהודי אין קשר לאדמת ארץ ישראל?". 

ריבלין הוסיף כי אבו מאזן שכח דברים שהוא עצמו אמר וחזר אתמול (א') אל הטקסטים שבגינם הוא הואשם לפני שנים באנטישמיות והכחשת שואה. "אלה בדיוק הדברים שחוסמים אותנו. בדבריו הוא מתכחש לשיבתנו למולדתנו, וזאת על אף שגם אבו מאזן יודע היטב שהקוראן מציין בעצמו את ההכרה בארץ ישראל כארצנו. בלי ההכרה הבסיסית הזו לא נוכל לבנות אמון ולהתקדם". 

בהתייחס להישגיה של ישראל ולאתגרים העומדים בפני מדינת ישראל המציינת 70 שנות עצמאות, אמר הנשיא כי הוא גאה בהצלחתה של ישראל במגוון רחב של תחומים, החל מאדקמיה ועד כלכלה. הנשיא ציין את חשיבות האמון והעשייה המשותפת של המגזרים השונים החיים יחד בישראל ואת תפקידה החשוב של יהדות התפוצות כשותפה מלאה במשימה זו.