שחר וקז ממשיכים לממש מניות הפניקס - הפעם בכ-150 מ' ש'

קבוצת מאיר מכרה למשקיעים מוסדיים מניות הפניקס בכ-150 מיליון שקל, לפי מחיר של 19.78 שקל למניה ובאמצעות דיסקונט חיתום ■ דיסקאונט של יותר מ-2% על מחיר השוק

מממשים בשיא: יעקב שחר וישראל קז ממשיכים לממש מניות הפניקס . הערב (ב') מכרה קבוצת מאיר של השניים מניות הפניקס בכ-150 מיליון שקל למשקיעים מוסדיים. את המכירה, באמצעות דיסקונט חיתום, הם עשו לפי מחיר של 19.78 שקל למניה.

מדובר בחבילה שלישית במספר שמוכרת קבוצת מאיר, יבואנית וולבו והונדה לישראל. הם מממשים את המניה בשיא, ובדיסקאונט של יותר מ-2% על מחיר השוק, שעומד על מעל ל-20.2 שקל למניה. שווי הפניקס הינו השני בגובהו בענף הביטוח, ועומד על כ-5.2 מיליארד שקל.

קבוצת מאיר הייתה בעבר בעלת השליטה בהפניקס, לאחר שרכשה ביולי 2002 את מניות השליטה מידי יוסי חכמי ואחותו ניצה קנפר. בתחילת 2006 היא העבירה את השליטה לידי קבוצת דלק של יצחק תשובה, והותירה בידיה נתח משמעותי מהחברה. מאיר איננה מהווה כיום חלק מגרעין השליטה בהפניקס, ואינה לוקחת חלק משמעותי בניהולה (מעבר לחברות בדירקטוריון).

מאיר גם אינה נכללת בעסקאות שקבוצת דלק מקדמת באופן תדיר למכירת מניות השליטה בהפניקס לידי גורמים זרים. זאת מאחר שלשחר ולקז אין זכות Tag Along (זכות הצטרפות) לדלק בעסקאות למכירת השליטה בהפניקס - וצירופה לעסקה עתידית תלוי ברצונה של דלק ושל הרוכשת הפוטנציאלית. שחר גם שולט בקבוצת הכדורגל מכבי חיפה.

בעלת השליטה בהפניקס, קבוצת דלק שבניהול אסי ברטפלד, מחכה בימים אלה לאישור הפיקוח בישראל למכירת השליטה בקבוצת הביטוח לסיריוס האמריקנית שבשליטה סינית.