בכירים במכון לב נעצרו בחשד לעבירות מס במאות אלפי שקלים

יו"ר חבר הנאמנים, קולב סנפורד, והרקטור במוסד האקדמי, מנחם שטיינר, נעצרו ושוחררו בערבות ■ היו"ר חשוד כי שילם לרקטור בעבור ויתור על שנת כהונה בתפקיד והצהיר על מתן שירותי ייעוץ

בניין רשות המיסים בירושלים /  צילום: איל ישראל
בניין רשות המיסים בירושלים / צילום: איל ישראל

העלמת מס אקדמית: רשות המסים עצרה אתמול (ב') את יו"ר חבר הנאמנים של מכון לב, קולב סנפורד, והרקטור במוסד, מנחם שטיינר מירושלים, בחשד כי סנפורד שילם לשטיינר מאות אלפי שקלים בעבור שירותי ייעוץ שכלל לא ניתנו וכלל אותם בדוחות חברת "סנפורד ט. קולב" שבבעלותו. בית המשפט הורה על שחרורם של השניים בערבות.

על-פי בקשת המעצר שהוגשה לבית המשפט, עו"ד סנפורד המשמש כיו"ר חבר הנאמנים של מכון לב, שילם על-פי החשד בשנים 2015-2014 סכום של כ-700 אלף שקל כשכר לשטיינר, המשמש כרקטור במכון לב, בעבור שירותי ייעוץ שבפועל לא ניתנו כלל, והוצאות שכר אלה נדרשו בדוחות החברה של סנפורד.

שטיינר נחשד בכך שסייע לסנפורד בכך שקיבל תלושי שכר, ואף מילא טפסי 101 בשנים 2015-2014, בעבור עבודה שלא בוצעה מעולם. על-פי הנטען בבקשת המעצר, דבר זה איפשר לסנפורד לדרוש את הוצאות השכר כהוצאה בדוחותיו.

החקירה שהחלה כסמויה עברה אתמול לשלב הגלוי שלה, עם מעצרם של השניים וחקירתם, ובמסגרתה הודה סנפורד כי שטיינר לא ביצע כל עבודה בעבור הסכום אותו קיבל. כמו כן, מבקשת המעצר עולה כי סנפורד מסר בחקירתו כי הסכום ניתן לשטיינר כשכר בעבור ויתור על שנת כהונה בתפקידו כרקטור במכון לב. עוד עולה מבקשת המעצר כי גם שטיינר הודה בחקירה כי לא ביצע כל עבודה בעבור הסכום שקיבל מסנפורד.

כשנשאל עו"ד סנפורד, יו"ר חבר הנאמנים של המכון, בחקירתו בנוגע למהות התשלום, ענה כי "בסופו של דבר למרות שזו לא הייתה הכוונה הראשונית, מנחם שטיינר קיבל משכורת בלי שבפועל עשה כלום. זו האמת". כששטיינר נשאל לגבי השירות שניתן בעבור התשלום, השיב: "לא סיפקתי שירות. לא הייתי במשרדו אף פעם".

עורכי הדין נתי שמחוני ואמיר ששון ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, המייצגים את קולב סנפורד, מסרו בתגובה: "כל מי שמכיר את מהותו ופועלו של מר קולב, יודע כי הדברים המיוחסים לו אינם משקפים כלל ועיקר את אישיותו. מר קולב שיתף פעולה בחקירה, ועמדתו היא כי לא נעברה על-ידו כל עבירה".

עו"ד עופר רחמני ממשרד אודי ברזלי, המייצג את מנחם שטיינר, מסר בתגובה: "להבנתי, לאחר ששוחחתי באריכות עם מרשי, ולאחר שקראתי את בקשת המעצר לשחרור בתנאים, עולה כי לשני המעורבים לא הייתה כל כוונה פלילית, ואני משוכנע כי ניתן יהיה להגיע להבנות עם היחידה החוקרת לגבי מרשי, וכך גם לגבי החשוד הנוסף בפרשה".

ממכון לב נמסר: "לצערנו, הפרסום כפי שעולה בכתבה אינו מדויק. יש לציין כי מדובר ברקטור לשעבר שכהונתו הסתיימה לפני מספר שנים. אנו סמוכים ובטוחים כי כל המעורבים נהגו בתום-לב וכדין בכל הנוגע לעניין".