יאיר גולדפינגר יגדיל חלקו בוויטסמוק ואת מעורבותו בניהולה

חברת הטכנולוגיה תבצע הקצאה פרטית של 6.5% מהונה תמורת 1.5 מיליון שקל שישלם גולדפינגר, ש"מעוניין להתמנות בעתיד לדירקטור בחברה"

יאיר גולדפינגר, בעל השליטה במדיפאואר / צילום: חברת מדיפאואר
יאיר גולדפינגר, בעל השליטה במדיפאואר / צילום: חברת מדיפאואר

אחרי ההשקעה הכושלת של חברת הטכנולוגיה וויטסמוק  באפליקציית הספורט "קיבו" (שנעשתה במשותף עם חברת אפליי  של נועם לניר), המשקיע יאיר גולדפינגר רוצה להגדיל את מעורבותו בפעילות החברה ומגדיל את החזקותיו בה, שעמדו הבוקר על כ-7%.

וויטסמוק עדכנה היום (ג') כי תבצע הקצאה פרטית של כ-6.5% מהונה (5 מיליון מניות) תמורת 1.5 מיליון שקל שישלם גולדפינגר (באמצעות חברת רימון גולד נכסים), לפי מחיר מניה של 30 אגורות - גבוה ב-11% משוויה הבוקר. בוויטסמוק ציינו כי לאחר השלמת המהלך, גולדפינגר "מעוניין להעמיק את מעורבותו בחברה ואף להתמנות בעתיד לדירקטור בחברה".

גולדפינגר, לפי וויטסמוק, "יסייע באיתור הזדמנויות עסקיות (בין השאר, רכישת חברות או פעילויות) בתחומי הפעילות של החברה או בתחומי פעילות חדשים". נוסף על כך, וויטסמוק תקצה כ-1.5% נוספים מהונה (1.3 מיליון מניות) לכמה משקיעים אחרים, תמורת 400 אלף שקל ולפי מחיר מניה דומה. מניית וויטסמוק הגיבה לעדכון בקפיצה של 25%-30%, לשווי חברה של כ-25 מיליון שקל, וזאת לאחר שעד הבוקר השלימה צלילה שנתית של יותר מ-75%.

בעקבות ההקצאה, חלקו של גולדפינגר בוויטסמוק יעמוד על כ-13%, בדומה לחלקם של צמד בעלי המניות הגדולים בחברה, היו"ר רם פרומן ואיתי הורשטוק, המחזיקים בה באמצעות קרן אבולושן.

עיקר עיסוקה של וויטסמוק מתרכז בפרסום בווידאו ובמנועי חיפוש. בחודשי הקיץ האחרונים הודיעו וויטסמוק ושותפתה אפליי, שנמצאת בשליטת נועם לניר, על פרידה מאפליקציית קיבו (KIBO), כשלוש שנים לאחר השקתה ברעש גדול, ומכרו אותה תמורת סכום לא מהותי.

ההפסדים הובילו לתוכנית התייעלות

קיבו לא עמדה בציפיות, ובשלוש שנות פעילותה (2014-2016) הציגה הפסד מצטבר של יותר מ-11 מיליון דולר, ללא הכנסות מהותיות.

גולדפינגר הוא ממקימי חברת ההייטק מיראביליס, מפתחת תוכנת המסרים המיידיים ICQ, שנמכרה בעבר לחברת AOL האמריקאית תמורת יותר מ-400 מיליון דולר. הוא מחזיק כיום בשליטה בחברת הנדל"ן הבורסאית מדיפאואר, שם התעורר ב-2016 סכסוך חריף בין גולדפינגר לבין ספי ויגיסר, שהיה שותפו במיראביליס, המחזיק כיום ב-11% ממדיפאואר.

מאז שנוסדה קיבו, וויטסמוק ואפליי מיקדו את פעילותן בפיתוח המיזם המשותף. קיבו פיתחה אפליקציית מקלדת ממותגת, בעיקר עבור מועדוני ספורט, וכן עבור מותגים נוספים. בשנים שלאחר הקמתה דיווחה על הסכמים לשיתוף פעולה עם מועדוני כדורגל מובילים בעולם, ובהם ברצלונה וריאל מדריד בספרד, צ'לסי, מנצ'סטר סיטי וליברפול באנגליה, ובנפיקה ליסבון בפורטוגל.

וויטסמוק ואפליי לא היו היחידות שהאמינו בפוטנציאל של האפליקציה, והן הצליחו לצרף כשותפים, בעלי החזקות מיעוט במיזם קיבו, את סוכן הכדורגלנים פיני זהבי ואת כוכב העל רונאלדו, כדורגלן ריאל מדריד וקפטן נבחרת פורטוגל. ואולם תוכניות ההתפתחות של המיזם לא צלחו, וכבר לפני כשנה החליטו וויטסמוק ואפליי לצמצם משמעותית את הפעילות, שהפכה להיות לא מהותית עבורן.

בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2017 הכנסותיה של וויטסמוק קפצו ב-37% ל-51 מיליון שקל, בעיקר בזכות פעילות חטיבת הווידאו הפנימית שלה והשלמת רכישת פעילות נוספת. למרות העלייה בהכנסות, בין ינואר לספטמבר 2017 הפסידה החברה כ-2.5 מיליון שקל, אחרי שאת 2016 כולה סיכמה בהפסד של כ-350 אלף שקל.

לקראת סופה של 2017 הודיעה וויטסמוק על תוכנית התייעלות, על רקע הפסדיה, שבמסגרתה היא תצמצם ותסגור מחלקות שונות, "שאינן צפויות להניב רווח נקי במהלך 2018". בוויטסמוק העריכו את החיסכון הנובע מיישום תוכנית זו ב-4-5 מיליון שקל במהלך השנה הנוכחית.