חברת יורוג'ן גייסה 60 מיליון דולר בהנפקה שנייה בנאסד"ק

מאז שהונפקה לראשונה באפריל 2017, עלתה מניית החברה ב-230% ■ עד היום גייסה 120 מיליון דולר

יו"ר יורוג'ן, אריה בלדרגרין / צילום: יוח"צ
יו"ר יורוג'ן, אריה בלדרגרין / צילום: יוח"צ

נאסד"ק ממשיך להיות המקור המוביל לגיוס הון משמעותי עבור חברות תרופות ישראליות צעירות: חברת יורוג'ן פארמה , שביצעה הנפקה ראשונה באמצע 2017, גייסה במהלך סוף השבוע האחרון 60 מיליון דולר. בכך מגיע סך גיוסי ההון של החברה בנאסד"ק לכמעט 120 מיליון דולר.

הגיוס הנוכחי בוצע במחיר של 41 דולר למניה - דיסקאונט של 4.3% על מחיר המניה בבוקר ההודעה על ההנפקה. מאז עלה מחיר המניה שוב ל-43 דולר - מחיר המשקף לחברה שווי של 567 מיליון דולר.

מאז ההנפקה באפריל 2017, רשמה מניית יורוג'ן תשואה מרשימה של 230%. החברה נחשבת לאחת ההנפקות המוצלחות בנאסד"ק (מבין כלל החברות, לאו דווקא חברות ביומד ולאו דווקא ישראליות). החברה נהנית, בין השאר, מהמוניטין של היו"ר שלה, פרופ' אריה בלדגרין, שמכר בקיץ האחרון את חברת קייט פארמה לתאגיד גיליאד ב-12 מיליארד דולר.

יורוג'ן, המנוהלת על ידי רון בנצור, לשעבר מנכ"ל קריקס ואקס-טי-אל, פיתחה מערכת ייחודית להולכת תרופות לשלפוחית השתן. לחברה שני מוצרים בפיתוח. המוצר העצמאי שלה מיועד לטיפול בסרטן שלפוחית השתן. באמצעות הג'ל הייחודי שלה - שהינו נוזלי בטמפרטורת החדר, אבל הופך לג'ל דווקא בטמפרטורת הגוף - היא מצליחה להשאיר את התרופה זמן רב בתוך השלפוחית, וכך פותרת את הבעיה המובילה בהולכת תרופות נגד סרטן שלפוחית השתן, והיא שהן נשטפות מן הגוף במהירות.

מוצר שני שמפתחת החברה, בשיתוף פעולה עם ענקית הפארמה אלרג'ן, שמפתחת ומשווקת את הבוטוקס, הוא מוצר מבוסס בוטוקס להרגעת שלפוחית רגיזה.

כיום ניתן לטפל בשלפוחית רגיזה באמצעות זריקות בוטוקס לדופן השלפוחית. החברות מקוות שהזרקה של ג'ל המכיל בוטוקס לתוך השלפוחית תיצור את אותו אפקט הרגעה, בפרוצדורה שהיא הרבה פחות פולשנית.

המוצר העצמאי צפוי להיכנס לשלב IIb של הניסויים הקליניים (ניסוי יעילות רב-מרכזי) עד אמצע 2018, ואילו מוצר הבוטוקס היה אמור להיכנס לשלב II על ידי אלרגן עד סוף 2017, אבל ניסוי זה מתעכב מעט, כפי שקורה לפעמים בשיתופי פעולה עם תאגידים.

גל הנפקות בדרך?

הגיוס של יורוג'ן, יחד עם תוכניות ההנפקה הרשמיות של אנטרה ביו ושל Motus GI, מעידים יחד על התחלה טובה של 2018 בשוק ההנפקות. תקופה זו של השנה, אחרי סיום החגים ולאחר שהחברות "מרחרחות" את השטח בכנס JP Morgan, היא לרוב תקופה של תחילת מהלכי הנפקה עבור חברות ביומד בנאסד"ק.

כמה חברות, ובהן סולג'ל, פוליפיד, גמידה-סל ואולי גם ביוקנסל, כבר עומדות בתור להנפקה, ואליהן אולי תצטרף גם אקסלנז, הנסחרת בתל אביב. ייתכן כי חברות אחרות יצטרפו לתור, אם השוק ימשיך לשדר סימנים חיוביים.

מניית יורוג'ן
 מניית יורוג'ן