כחלון רוצה את זאב בילסקי ליו"ר מטה הדיור הלאומי

שר האוצר הודיע רשמית על תמיכה בראש עיריית רעננה לתפקיד ■ היו"ר הנוכחי, אביגדור יצחקי, יעזוב את המשרה בחודש מארס

זאב בילסקי / צילום: איל יצהר
זאב בילסקי / צילום: איל יצהר

שר האוצר משה כחלון פיזר הערב (א') את הערפל סביב עזיבתו הצפויה של יו"ר מטה הדיור באוצר, אביגדור יצחקי. שר האוצר כתב הערב בטוויטר כי ‏"המועמד שלי לתפקיד יו"ר מטה הדיור הלאומי - ראש עיריית רעננה, זאב בילסקי".

נזכיר כי יצחקי, יו"ר מטה הדיור באוצר מאז מונה כחלון לשר האוצר והקים את מטה הדיור, צפוי לעזוב את תפקידו בחודש מארס הקרוב ולעבור ככל הנראה לתפקיד יו"ר מפעל הפיס. כבר תקופה ארוכה שהצוות המקצועי במטה הדיור וגם גורמים רבים בענף תוהים מי ייכנס לנעליו של יצחקי, ושמות רבים עלו על הפרק.

בין השמות ניתן היה למצוא את מנהל רשות מקרקעי ישראל נכון להיום עדיאל שמרון, ראש מינהל תכנון לשעבר בינת שוורץ וגם מנכ"ל חברת 'דירה להשכיר' עוזי לוי. אולם, בסופו של דבר שר האוצר חושף הערב כי בכוונתו להביא מישהו 'מבחוץ'. נזכיר כי ביילסקי היה חבר כנסת מטעם קדימה כך שהעולם הפוליטי אינו זר לו. ביילסקי כיהן בעבר גם כיו"ר הסוכנות היהודית.

מבחינת לוחות הזמנים, מסתמן שיצחקי אכן יעזוב את מטה הדיור בסוף חודש מארס הקרוב ועל פי גורמים הבקיאים בפרטים, ביילסקי עשוי להיכנס לתפקיד כבר בחודש אפריל. מכיוון שהאחרון מכהן כראש עיריית רעננה, והבחירות לרשויות המקומיות צפויות רק לקראת סוף השנה, המהלך עשוי להשפיע לא רק על מטה הדיור אם כי גם על עיריית רעננה.

בילסקי מסר הערב כי "אני מודה לשר האוצר משה כחלון על האמון שהוא נותן בי במינוי לתפקיד כה חשוב ומשמעותי. אני רואה בתפקיד זה הזדמנות למלא שליחות לאומית ולטפל באחד הנושאים החשובים ביותר העומדים היום על סדר יומה של מדינת ישראל. אמשיך לכהן בתפקידי כראש עיריית רעננה עד כניסתי המוסדרת לתפקיד. אדאג להעביר את ראשות העיר בצורה מיטבית למי שיבחר לתפקיד".