הבורסה של הונג-קונג נפתחת לחברות ביוטק

הבורסה המזרח-אסייתית תפתח לחברות שיכולות להנפיק לפי שווי של 190 מיליון דולר ומעלה ■ "הישראלים היום עדיין מעדיפים את נאסד"ק, לכך הם התרגלו, אבל אפשר לעשות שינוי מחשבתי"

חברת ביומד / צילום: רויטרס
חברת ביומד / צילום: רויטרס

מספר חברות טכנולוגיה ישראליות, חלקן חברות ביומד, החלו להתעניין בהנפקה בבורסה של הונג-קונג, בעקבות פתיחת הבורסה לחברות ישראליות והקלה על הנפקה של חברות ביומד. כך נודע ל"גלובס".

איתן גלזר, ראש קבוצת סין ב-PWC ישראל, מסביר כי: "בבורסה של הונג-קונג, ניתן להירשם למסחר רק אם מגיעים ממדינה שיש לה אישור רשמי לשלוח לבורסה חברות. ההנפקה של אלמה לייזרס (שנקראת היום סיסרם), בספטמבר האחרון, בעצם פתחה את הבורסה להנפקות ישראליות, לאחר שעורכי הדין של סיסרם השיגו את האישור עבור חברות מישראל". האישור הישראלי נדרש עבור סיסרם למרות שהחברה היא בבעלות מלאה של תאגיד סיני, פוסון פארמה.

גלזר מסביר כי הבורסה כיום פתוחה להנפקה לחברות ישראליות פרטיות וכן לרישום כפול עבור חברות שנסחרות בנאסד"ק או בבורסה של לונדון, אך לא לחברות הנסחרות בתל-אביב.

שינוי נוסף הוא שהבורסה נפתח לחברות גם אם אין להן הכנסות קבועות, וזאת כדי להיפתח לחברות טכנולוגיה וביומד צעירות. הסייג הוא שהחברות צריכות לגייס לפי מחיר שיעמיד את שוויין על לפחות 190 מיליון דולר אחרי ההנפקה. "זו בורסה שלא נועדה לחברות שלא יכולות להנפיק בנאסד"ק, אלא לחברות שבהחלט מתאימות גם לארה"ב".

אם כך מה היתרונות? "הבורסה של הונג-קונג מאוד נזילה, בין היתר בשל הקשרים שלה עם הבורסות הסיניות בשנגחאי ובייג'ין. כמו כן, נראה כי חברות טכנולוגיה מקבלות שוויים גבוהים בבורסה הזו, עכשיו כשנפתחה לחברות מסוג זה. חברת צ'יינה ליטרצ'ר שפיחה את הקינדל הסיני הונפקה לפי שווי של 10 מיליארד דולר. חברת הגיימינג רייזר הנפיקה בהוג קונג לפי שווי של 5 מיליארד דולר, כאשר ההערכות הן שהיא הייתה יכולה להשיג משמעותית פחות מכך בנאסד"ק". תהליך ההנפקה אורך בין 4-6 חודשים, כלומר מהיר יותר מהתהליך הממוצע בנאסד"ק.

לאחרונה ערכה PWC רואד שואו ל-13 חברות למשקיעים מהונג-קונג, כולל יום שנערך בבורסה עצמה. בין המציגות היו שלוש חברות ביומד הרשומות למסחר בארה"ב. בינתיים אף חברה לא הגישה טיוטת תשקיף, אך חלקן כבר נמצאות בשיחות עם חתמים.

"הרישום או הנפקה בהונג-קונג רלוונטי במיוחד למי שיש לו משקיעים סינים או פעילות בסין", אומר גלזר. "הישראלים היום עדיין מעדיפים את נאסד"ק, לכך הם התרגלו, אבל אפשר לעשות שינוי מחשבתי".