בעלי המניות בבז"ן אישרו רכישת גז טבעי ממאגרי כריש ותנין

קבוצת בזן חתמה בתחילת דצמבר על הסכם לרכישת כ-17 BCM גז טבעי למשך 15 שנה, עם אופציה להארכה למשך 18 שנה ■ ההיקף הכספי של העסקה עשוי להסתכם בכ-2.5 מיליארד דולר

בתי הזיקוק בחיפה. משתלם כלכלית לשמור על הסביבה / צילום: תמר מצפי
בתי הזיקוק בחיפה. משתלם כלכלית לשמור על הסביבה / צילום: תמר מצפי

האסיפה הכללית של בעלי המניות בקבוצת בזן  אישרה ברוב קולות (99.9%) את ההסכם לרכישת גז טבעי ממאגרי כריש תנין, זאת בהמשך לחתימה על ההסכם מתחילת חודש דצמבר האחרון. נזכיר כי ההצבעה על ההסכם נדחתה בשבוע בשל הגשת תביעה נגזרת נגד אישורו. על פי הודעת החברה, המטרה הייתה "לאפשר לבעלי המניות שהקדימו והצביעו לשקול, שוב, את הצבעתם". כעת, כאמור, הביעו כל בעלי המניות אמון מלא בצעד של הקבוצה.

קבוצת בזן חתמה בתחילת דצמבר האחרון על הסכם עם חברת אנרג'יאן לרכישת גז טבעי ממאגרי הגז כריש ותנין. העסקה תכלול אספקה של כ-17 BCM למשך 15 שנה, עם אופציה להארכה למשך 18 שנה. ההיקף הכספי עשוי להסתכם בכ-2.5 מיליארד דולר. מחיר הרצפה של העסקה עבור בזן הוא 3.9750 דולר ליחידת חום, נמוך ביותר מ-30% מהמחיר אותו משלמת חברת החשמל כיום למאגר תמר.

יו"ר דירקטוריון בזן, עובדיה עלי, מסר: "אני מודה על האמון שהביעו בעלי המניות בהסכם. הסכם אנרג'יאן עם בזן יקדם את פיתוחו של משק הגז בישראל. עלות הגז תקטן מהותית, הקטנה שתפחית משמעותית את עלויות הייצור של הקבוצה".