סאגת מינוי הדח"צים באיי.די.או: אנטרופי מול לוקסי

בעל מניות המיעוט, יעקב לוקסנבורג, יתקשה הפעם לטרפד את מינוי הדח"צים שלא מטעמו ■ האסיפה לבחירת הדירקטורים תתקיים ב-1 במארס

יעקב לוקסנבורג / צילום: גיזי
יעקב לוקסנבורג / צילום: גיזי

נמשכת סאגת מינוי הדח"צים (דירקטורים חיצוניים) בחברת הנדל"ן ADO גרופ, כאשר בעלי השליטה בחברה, שיכון ובינוי (שו"ב), משפחת דיין וקרן אפולו, מחפשים מסלול עוקף להתנגדותו של בעל מניות המיעוט,יעקב לוקסנבורג. לוקסנבורג (לוקסי) רכש באשתקד, באופן ישיר ובאמצעות חברות שבשליטתו 6.2% מהון החברה, ככל הנראה בניסיון לאלץ את בעלי השליטה להגיש הצעת רכש מלאה במחיר שיהיה מוסכם עליו.

איי.די.או זימנה אסיפת בעלי מניות מיוחדת ל-1 במארס, לאישור מינויים של הדח"צים, מה שיאפשר את חידוש הפעילות של דירקטוריון החברה. בחודש שעבר התנגד לוקסנבורג, בעל השליטה בחברת לפידות, לחידוש כהונתן של שתי הדח"ציות באיי.די.או, מיכל מרום-בריקמן ולימור בלדב, והשתיים נאלצו להיפרד מהדירקטוריון. עם זאת, גם מועמדיו של לוקסי לדירקטוריון לא זכו לרוב באסיפת בעלי המניות שיאפשר את מינויים.

בדירקטוריון איי.די.או מכהנים כיום דוד ברוך ונחמה רונן (שני דירקטורים הנחשבים בלתי תלויים), ועוד 3 נציגי שיכון ובינוי: משה לחמני (יו"ר שו"ב), עמית שגב (משנה למנכ"ל שו"ב) ויובל דגים (מנכ"ל שו"ב). ללא מינוי 2 הדח"צים החברה אינה יכולה להעביר החלטות בדירקטוריון.

תת ועדה של הדירקטוריון, בה היו חברים ברוך ורונן, החליטה על פנייה לחברת אנטרופי לצורך ביצוע הליך מסודר לבחירת הדח"צים, במטרה לזכות בתמיכתם של המשקיעים המוסדיים בחברה, ובסופו החליטו בחברה להביא לאישור בעלי המניות 3 מועמדים מתוך רשימה של עשרות מועמדים שנבחנו, במקביל לשני המועמדים שמציג כעת לוקסנבורג.

בעלי המניות באיי.די.או יידרשו להכריע בין המועמדים עליהם המליצה אנטרופי: נגה קנז, לשעבר מנכ"לית רוסאריו; מנכ"ל האוצר לשעבר, דורון כהן; וריקי גרנות, דירקטורית בכלל פיננסים לשעבר וכן המועמדים מטעם לוקסנבורג - אלכס חפץ וברק סלומון.

כדי להחליש את כוחו של לוקסי בהצבעה על בחירת הדח"צים ביצעו לאחרונה בעלי המניות הגדולים באיי.די.או מכירה של 5.1% ממניות החברה למשקיעים מוסדיים. במסגרת העסקה מכרה שיכון ובינוי 2.6% ממניות איי.די.או גרופ וירדה להחזקה של37.5% בה, בעוד שמשפחת דיין מכרה 2.5% ונותרה עם נתח של 19.7% מהחברה.

בעקבות המכירה הצטמצמו החזקות שלושת השותפים לשליטה באיי.די.או לכ-72% ממניות החברה, בעוד שהחזקות המיעוט בחברה גדלו לכ-28%. במקביל קטן חלקו היחסי של לוקסי בתוך בעלי מניות המיעוט באיי.די.או מכ-27% לכ-22%, מה שיקשה עליו לטרפד שוב את הדח"צים בהם תומכים בעלי השליטה (החלטה שנדרשת לרוב מקרב בעלי מניות המיעוט).

זינוק בשווי הנכסים בברלין

איי.די.או, הנסחרת בתל אביב לפי שווי של כ-2 מיליארד שקל, היא חברת החזקות שבשליטתה 38.2% ממניות החברה הבת איי.די.או פרופרטיז (ADP), שנסחרת בבורסת פרנקפורט לפי שווי של כ-2 מיליארד אירו (8.4 מיליארד שקל) ופועלת בשוק הנדל"ן בברלין.

לפי כשבועיים דיווחה איי.די.או כי בשל שיערוך מעלה ורכישות נדל"ן שביצעה, בעיקר ברבעון הרביעי אשתקד, זינק שווי הנדל"ן של ADP בברלין בשיעור דו-ספרתי. סך הנדל"ן להשקעה של החברה הבת, דיווחה איי.די.או, צפוי להיות מוערך נכון לסוף 2017 בשווי כולל של 3.35 מיליארד אירו (כ-13.7 מיליארד שקל).

מדובר בגידול של כמעט כ-750 מיליון אירו, שמשקף עלייה של כ-30% ביחס להערכת השווי הקודמת לנכסים אלה, שנעשתה לסוף המחצית הראשונה ב-2017. על פי הודעת החברה, השווי האמור של הנדל"ן להשקעה של החברה הבת הוא "אינדיקציה ראשונית במסגרת טיוטה בלבד (לא סופית ולא מחייבת, בשלב זה)", ממעריך שווי חיצוני.

ההחזקות באיי.די.או גרופ
 ההחזקות באיי.די.או גרופ