אלביט מדיקל תנפיק אג"ח להמרה להחזר חוב של 150 מיליון ש'

החזר החוב מיועד לחברה האם ■ מחזיקי האג"ח יקבלו שיעבוד על מניות גמידה סל ואינסייטק ■ גם חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי מבקשת להנפיק אג"ח להמרה

רון הדסי / צילום: איל יצהר
רון הדסי / צילום: איל יצהר

אלביט מדיקל , החברה הבת של אלביט הדמיה אשר מחזיקה בחברות הטיפול בסרטן גמידה סל (17.9%) ואינסייטק (24.9%), יוצאת לגייס אג"ח להמרה. היקף ההנפקה לא נקבע עדיין, אולם בהודעה נמסר כי האג"ח נועדו בעיקר כדי להחזיר חוב לבעלת השליטה, אלביט הדמיה, שהיקפו עומד על 150 מיליון שקל. גם ריבית האג"ח טרם נקבעה.

אלביט מדיקל, בניהולם של יעל נפתלי המנכ"לית ורון הדסי היו"ר, הוקמה ב-2010 כ"ספין אוף" של אלביט הדמיה, להחזקות המדיקל של החברה שהייתה אז בשליטת מוטי זיסר. היא מוזגה לשלד הבורסאי אנטר הולדינגס, וגייסה רק 24 מיליון שקל עד היום, בעיקר ממשקיעים פרטיים. כעת נמצאים בקופתה 43 אלף דולר בלבד. לאחר ההנפקה, תשאיר אלביט מדיקל בקופתה "כרית מזומן" המספיקה לארבעה תשלומי ריבית, ועוד 4 מיליון שקל לתפעול השוטף של החברה. יתר הסכום ישמש כולו להחזר החוב, כאמור.

אלביט הדמיה, מצידה, צריכה גם היא לפרוע אג"ח לציבור: כ-57 מיליון שקל במאי השנה, וכ-290 מיליון שקל בנובמבר 2019, ונראה כי תמורת ההנפקה במדיקל תתגלגל בסופו של דבר להחזר חלק מחוב זה.

האג"ח שתנפיק אלביט הדמיה יכללו שיעבוד של מניות גמידה סל ואינסייטק ביחס של 150%, כלומר כל שקל שלא יוחזר יזכה את הנושה במניות בשווי 1.5 שקל. שווי המניות המשועבדות נקבע לפי שווי החברות בגיוסים האחרונים שביצעו שתי החברות - 160 מיליון דולר לגמידה סל ו-550 מיליון דולר לאינסייטק.

האג"ח כוללות גם אפשרות של המרה למניות, כולל המרה כפויה למניות בתנאי שמניית אלביט מדיקל תעלה מעל מחיר מסויים (שטרם ננקב). כל עוד לא יומרו, האג"ח מיועדות להחזרה בשנת 2020. לאלביט מדיקל קל יותר להנפיק אג"ח להמרה, שבה טמון אפסייד במסלול המנייתי, מאשר אג"ח רגילות משום שלחברה אין תזרים קבוע מפעילותה.

גמידה סל היא חברה שפיתחה טיפול בסרטן הדם ומחלות דם נוספות על בסיס תאי גזע, ונערכת להנפקה בארה"ב. אינסייטק פיתחה מכשיר אשר צורב רקמות בגוף ללא ניתוח. המוצר מאושר לטיפול בשרירנים ברחם, כאבים הנובעים מגרורות סרטניות בעצמות וברעד לא פרקינסוני. הוא מיועד בעתיד גם להתוויות סרטניות.

גם מטומי מנפיקה אג"ח להמרה

עוד חברה בתחומי הטכנולוגיה שצועדת בדרך דומה, היא חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי, שתנסה לגייס 25 מיליון דולר בהנפקת אג"ח להמרה בבורסה בת"א. מטומי  נסחרת במקביל בת"א ובלונדון לפי שווי של 307 מיליון שקל, והתמורה מהגיוס תשמש למימון הגדלת ההחזקה שלה בחברה הבת Team Internet, שבה מטומי מחזיקה כיום 80% ומבקשת לרכוש עוד 10% (לקראת עלייה ל-100% בספטמבר 2018).

החברה הבת, שבסיסה בגרמניה, מספקת פלטפורמת פרסום בדומיינים. רכישת המניות תתבצע לפי שווי חברה של כ-185 מיליון דולר לטים אינטרנט, לעומת שווי של 54 מיליון דולר לחברה בהשקעה הראשונה של מטומי בה ב-2014 ושווי של 105 מיליון דולר בהגדלת ההחזקה של מטומי ב-2017. בסוף המחצית הראשונה של 2017 היו למטומי 20.8 מיליון דולר בקופה.

האג"ח מיועדות לפרעון בשנת 2021 ותשלום הריבית (ששיעורה טרם נקבע) יהיה פעמיים בשנה. האג"ח ינתנו להמרה לפי יחס שייקבע בהמשך.

מטומי פרסמה את התשקיף יום אחד בלבד לאחר שהודיעה על החלפת מנכ"ל, שני תוך פחות משנה. כיום מנהל את החברה ליעם גלין, שהחליף בתפקיד את שגיא נירי, שכיהן בתפקיד 8 חודשים. נירי החליף את מייסד מטומי, עופר דרוקר, בלחץ קרן הגידור ברוש שמחזיקה ב-6.7% ממניות מטומי. בעקבות דרישות קרן ברוש, מטומי גם מכרה לפני מספר חודשים פעילויות שאינן בליבת העסקים שלה.

לפי מצגת שפרסמה החברה לקראת ההנפקה, אסטרטגיית הצמיחה של מטומי ממוקדת כיום בשתי פעילויות רווחיות וצומחות: טים אינטרנט, ו-Mobfox מתחום הפרסום במובייל. מנתונים שפרסמה מטומי עולה כי טים אינטרנט רשמה במחצית הראשונה של 2017 הכנסות של 51.6 מיליון דולר, EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של 11.5 מיליון דולר ורווח נקי GAAP של 6.8 מיליון דולר. מטומי הציגה בתקופה זו הכנסות של כ-119 מיליון דולר, EBITDA מתואם של 10.9 מיליון דולר והפסד נקי של 6.5 מיליון דולר.

החתמים המלווים את החברה הם פועלים אי.בי.אי, אפסילון, רוסאריו, מנורה מבטחים ואיפקס הנפקות, והם יקבלו עמלת חיתום בשיעור של 2% מהתמורה הכוללת ברוטו. בנוסף תשולם עמלת ייעוץ ליועצי ההנפקה ועמלת ניהול והפצה לחתמים בשיעור של עד 2% מהתמורה הכוללת ברוטו (בניכוי היחידות שיירכשו ישירות על-ידי בעלי המניות בחברה).

בין סיכוני החברה מציינת מטומי כי "חברות אינטרנט מבצעות מעת לעת שינויים והגבלות על פלטפורמות מדיה שונות". בהקשר זה נציין שלטים אינטרנט יש שותפות עם גוגל, והחוזה הנוכחי שלה בתוקף עד אוגוסט 2019.