חברת האנרגיה אורמת מבצעת רכישה ב-110 מיליון דולר

חברת האנרגיה הגיאותרמית, ששווי השוק שלה עומד על 3.4 מיליארד דולר, חתמה הסכם מחייב לרכישת U.S. Geothermal ■ מניית החברה הנרכשת מזנקת כעת במסחר בוול סטריט ומתקרבת למחיר הרכישה

מפעל אורמת / צילום: איל יצהר
מפעל אורמת / צילום: איל יצהר

שנה לאחר הרכישה הקודמת שלה, חברת האנרגיה הגיאותרמית אורמת מבצעת רכישה נוספת. היום הודיעה החברה על חתימת הסכם מחייב לרכישת U.S. Geothermal, חברת אנרגיה מתחדשת המתמקדת בפיתוח, ייצור ומכירת חשמל מאנרגיה גיאותרמית. בדומה לאורמת טכנולוגיות , גם החברה הנרכשת נסחרת בבורסת ניו יורק.

במסגרת הסכם המיזוג יקבלו מחזיקי מניות החברה הנרכשת 5.45 דולר למניה במזומן, פרמיה של 28% על מחיר הנעילה שלה אמש. התשלום הכולל יסתכם בכ- 109.9 מיליון דולר. מניית U.S. Geothermal מזנקת כעת במסחר בוול סטריט ומתקרבת למחיר הרכישה.

העסקה כפופה לאישור בעלי המניות, ולאורמת מובטחת הסכמתם של בעלי 15% מהמניות. נציין כי מניית אורמת עולה, וששווי השוק שלה עומד על 3.4 מיליארד דולר.

לפי הודעת אורמת: "U.S. Geothermal מפעילה כיום שלוש תחנות כוח גיאותרמיות בארה"ב אשר תוכננו לייצור 45 מגה-וואט נטו והן מייצרות כיום כ- 38 מגה-וואט נטו. כמו כן, החברה הנרכשת מפתחת שלושה פרויקטים נוספים בארה"ב ופרויקט אחד בגואטמלה. לשלוש תחנות הכוח הפעילות חוזי חשמל בעלי מחירים גבוהים עם הספק חוזי כולל של 55 מגה-וואט. עוד ציינה אורמת כי במסגרת התכניות לשיפור הביצועים של הפורטפוליו הנרכש ומימושן של סינרגיות וחיסכון בהוצאות, אורמת מצפה לשפר את הרווחיות של הפרויקטים הפעילים בכ- 50% במהלך 2019.

"רכישה זו מרחיבה ומגוונת את פעילותנו בארה"ב תוך הגדלת הנוכחות שלנו במדינות איידהו ואורגון תוך בחינה של הזדמנויות פיתוח נוספות", מסר מנכ"ל אורמת, יצחק אנג'ל. "אנו בטוחים ביכולתנו למנף את יכולות הליבה שלנו לשיפור הייצור והרווחיות בתחנות הקיימות בעזרת המומחיות של הצוותים שלנו והטכנולוגיה הייחודית שלנו. זיהינו סינרגיות תפעוליות ופיננסיות ומקום להגדלת היעילות וליצירת חיסכון בעלויות שיאפשרו לנו לשפר את הרווחיות של הפעילות הקיימת, בהתבסס על רמת ההכנסות הנוכחית של החברה. עסקה זו מהווה נדבך נוסף בהטמעת האסטרטגיה העסקית שלנו להגדלת הפעילות באמצעות עסקאות רכישה ומיזוג אשר תורמות לרווח, לצד המשך צמיחה אורגנית ומשקפת את המחויבות שלנו ליצירת ערך לבעלי המניות של החברה".

דאג גלספי, מייסד ומנכ"ל החברה הנרכשת, מסר כי בחברה גאים שאורמת, מובילת השוק, זיהתה את הערך בהם וכי העסקה מייצרת ערך משכנע לבעלי המניות.