ממריאה: מנועי בית שמש תגייס הון בהיקף של 137 מיליון שקל

לאור הגידול בשוק התעופה העולמית נוצרו ביקושים לשירותי החברה המגובים בהזמנות מיצרניות מובילות בענף ■ בעלת השליטה, קרן פימי, מורווחת על השקעתה בחברה 100 מליון ש"ח בפרק זמן של שנה וחצי

חברת מנועי בית שמש  שבשליטת קרן פימי, יוצאת לגיוס הון בהיקף של עד 137 מיליון שקל (כ-40 מיליון דולר) באמצעות הנפקת זכויות לבעלי מניות קיימים. הגיוס הנוכחי מגיע לאחר שמוקדם יותר החודש גייסה החברה כ-19 מיליון שקל (כ-5 מיליון דולר) מקרן פימי בהקצאת מניות פרטית, שבוצעה לפי מחיר של 74.5 שקל למניה.

הנפקת הזכויות תתבצע לפי מחיר נמוך יותר, של 74 שקל למניה. קרן פימי, שמחזיקה ב-45% ממניות מנועי בית שמש, כבר הודיעה כי בכוונתה להשתתף במלוא חלקה בהנפקת הזכויות, ובכך הבטיחה שהיקף הגיוס לא יפחת מ-62 מיליון שקל. בעלי מניות גדולים נוספים בחברה הם בית ההשקעות מיטב דש (12.4%) וחברת הביטוח מנורה מבטחים מנורה מב החז (9.7%).

מנועי בית שמש עוסקת בייצור חלקים למנועי סילון, כגון יציקות מדויקות של חלקי מתכת. כמו כן עוסקת החברה בשיפוץ, בהרכבה ובהנדסה של חלקים שונים למנועים ולמנועי סילון. השירותים והמוצרים שמספקת החברה מיועדים לשוק התעופה (האזרחי והצבאי), ומרבית המכירות כיום הן לשוק האזרחי.

לדברי החברה, גיוס ההון מיועד לתמוך בגידול הצפוי בפעילותה ובהרחבת ההשקעות בתשתיות התפעוליות. זאת בין היתר לאור העסקאות המשמעותיות שעליהן חתמה בשנים האחרונות, ושכוללות גידול צפוי בהיקפי הייצור ובאספקה ללקוחות.

רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, ציין כי "שוק התעופה בעולם נמצא בצמיחה בשנים האחרונות, ומגמה זו צפויה להימשך לפחות בעשור הקרוב. המגמה העולמית מיטיבה גם עם מנועי בית שמש, שחתמה בשנים האחרונות על עסקאות משמעותיות עם לקוחותיה הבינלאומיים (כדוגמת פראט אנד וויטני, ע' כ'), תוך הגדלה משמעותית של היקף הסכמי המסגרת".

המנכ"ל דרורי הוסיף, כי "ההתפתחות דורשת היערכות והתאמה של מפעלי החברה בישראל ובסרביה, וזאת נוסף על ההשקעות השוטפות. אנו סבורים שקיים פוטנציאל צמיחה בשנים הקרובות בתחומי הפעילות שלנו, וכי היערכות תפעולית ומימונית מתאימה תסייע לממש הזדמנויות אלו".

מניית מנועי בית שמש נסחרה היום במחיר של כ-81.6 שקל, המשקף לחברה שווי של 570 מיליון שקל. בשנה האחרונה עלתה המניה ב-26% והשלימה בכך זינוק תלת-שנתי של 278%. קרן פימי שמוביל ישי דוידי כבר מורווחת בכ-100 מיליון שקל על השקעתה במנועי בית שמש, לאחר שרכשה ביולי 2016 כ-43% ממניות החברה לפי מחיר של 45.8 שקל למניה בלבד.

את תשעת החודשים הראשונים של 2017 סיימה מנועי בית שמש עם ירידה של 14% ברווח הנקי ל-6 מיליון דולר, וזאת למרות עלייה של 2% בהכנסות ל-64.4 מיליון דולר. את הירידה ברווחיות הסבירה החברה בהתחזקות הדולר מול השקל, שהובילה לעלייה בהוצאות הישירות (שכר וכדומה) במונחים דולריים. החוזים ארוכי-הטווח עם פראט אנד וויטני הניבו בתקופה זו הכנסות של כ-20 מיליון דולר, כלומר כ-31.5% מסך ההכנסות בתקופה זו.

עוד דיווחה החברה, כי מגזר ייצור החלקים הניב בתשעת החודשים הראשונים של 2017 הכנסות של 47 מיליון דולר ורווח תפעולי של 2 מיליון דולר, בעוד שמגזר שיפוץ המנועים סיפק הכנסות של 19 מיליון דולר ורווח תפעולי של 4 מיליון דולר.

מניית מנועי בית שמש
 מניית מנועי בית שמש