לא רגועים: דרישה להחליף אנשי מפתח בחב' הקנאביס eSense

בעלי מניות המיעוט דורשים לפטר אנשי מפתח בדירקטוריון, ביניהם המנכ"ל, סמנכ"ל הכספים וחבר דירקטוריון נוסף ■ החברה, שהונפקה באוסטרליה לפני כשנה, נסחרת לפי שווי של כ-50 מיליון שקל

צמח הקנביס / צילום: שאטרסטוק
צמח הקנביס / צילום: שאטרסטוק

שלושה בעלי מניות מיעוט בחברה הישראלית eSense-Lab ,הנסחרת באוסטרליה, דורשים להדיח דירקטורים בחברה וביניהם גם את המנכ"ל. החברה מנס-ציונה פועלת בשוק הקנאביס הרפואי, והיא הונפקה לראשונה בבורסה האוסטרלית לפני כשנה, כאשר גייסה 3.5 מיליון דולר לפי מחיר מניה של 20 סנט אוסטרלי. כיום נסחרת המניה במחיר של 26 סנט המשקף לחברה שווי של 18 מיליון דולר אוסטרלי שהם כ-50 מיליון שקל. עם זאת בשיא היא כבר נסחרה במחיר גבוה יותר של 55 סנט, כחודש וחצי אחרי ההנפקה.

בדיווח שהעבירה החברה לבורסה האוסטרלית ביום חמישי נכתב כי שלושה בעלי מניות - Romfal Sifat, באז קפיטל ו-Attollo Investments - פנו לחברה בדרישה להצביע באסיפת בעלי מניות על הדחת שלושה דירקטורים ומינוי שלושה דירקטורים אחרים. בעלי המניות עושים זאת בהתאם לאפשרות שקיימת בחוק החברות הישראלי, לפיה בעל מניות אחד או יותר שמחזיק ביותר מ-5% מהחברה יכול לבקש כינוס אסיפה והצבעה על נושאים לפי בקשתו.

אסיפה גורלית בחודש הבא?

דרישת בעלי המניות ב-eSense היא להעביר מתפקידם את הדירקטורים חיים כהן (המכהן גם כמנכ"ל), ערן גלבוע (סמנכ"ל הכספים) ואילן סעד, למנות מחדש את היו"ר ברנדן דה קווה (de Kauwe) ולבחור לדירקטוריון את אנדריאס גדאון ופאלדי איסמעיל. בין חברי הדירקטוריון של eSense ישנם עוד שני דירקטורים שלגביהם לא הועלו דרישות, והם גלית אסף וקוונטין מגסון. eSense ציינה בדיווח שהיא בוחנת את חובותיה בנוגע להודעת בעלי המניות ותספק עדכונים בהמשך. אגב, אסיפת בעלי המניות הקרובה של החברה צפויה להתכנס ב-15 בפברואר לאחר שנדחתה כבר פעמיים, בנובמבר ודצמבר האחרונים.

נציין כי המועמד לדירקטוריון מטעם בעלי המניות, אנדריאס גדאון, הוא חלק מהנהלתה של חברה ישראלית אחרת מתחום הקנאביס שנסחרת גם היא באוסטרליה - MMJ PhytoTech. בנובמבר האחרון השקיעה MMJ סכום של 500 אלף דולר אוסטרלי ב-eSense לפי מחיר מניה של 20 סנט אוסטרלי, הזהה למחיר ההנפקה. בנוסף קיבלה MMJ אופציות לרכישת מניות במחיר של 30 סנט לתקופה של שלוש שנים, בכפוף לאישור בעלי המניות. עם השלמת גיוס הון נוסף, החזקתה של MMJ ב-eSense היא כ-3.5%.

eSense פועלת על-ידי יישום טכנולוגיה שפיתחה על מנת לבצע "הנדסה לאחור" (reverse engineering) של צמחים, כך שהיא יכולה להנדס מחדש את הצמח בשילוב עם מוצרים טבעיים נוספים. אחד היישומים של הטכנולוגיה הוא כאמור בתחום הקנאביס הרפואי.