אורי יוגב יקים גוף ציבורי שייצג חברות תחבורה חכמה

מאז סיים את תפקידו ברשות החברות באוקטובר, נפגש יוגב עם מנהלי חברות העוסקות בהיבטים שונים של תחבורה חכמה, ובהם מכוניות אוטונומיות ואוטובוסים

אורי יוגב / צילום: איל יצהר
אורי יוגב / צילום: איל יצהר

היוזמה העסקית החדשה של אורי יוגב: מנהל רשות החברות הממשלתיות לשעבר יוזם הקמת גוף ציבורי שייצג חברות תחבורה חכמה - כך נודע ל"גלובס".

מאז סיים את תפקידו ברשות החברות באוקטובר, נפגש יוגב עם מנהלי חברות העוסקות בהיבטים שונים של תחבורה חכמה, ובהם מכוניות אוטונומיות ואוטובוסים. לדברי גורמים בחברות אלה, יוגב דיבר איתם על הצורך להקים גוף ציבורי שייצג אותן בשם "Future Mobility", ויקדם, בין היתר, את האינטרסים שלהן מול הממשל.

על-פי אותם גורמים, הכוונה היא לאגד בשלב ראשון 10-12 חברות הפועלות בתחום. יוגב אמר ל"גלובס" כי הוא שוקל את הרעיון, אך אין לו מה להוסיף מעבר לכך.

בראיון הפרישה שלו ב"גלובס", אמר יוגב כי בכוונתו לחזור למגזר הפרטי ולבנות מחדש עסק עצמאי, והוסיף כי "יש תחום חדש שאני מתכוון להיכנס אליו". ניסיונו בתחום התחבורה מבוסס על תוכנית נתיבי ישראל שהוא היה מיוזמיה ועל התקופה שבה כיהן כיו"ר רכבת ישראל.

יוגב שימש בתפקיד בפועל בין השנים 2010 עד 2013, אך הודח על-ידי שר התחבורה הנוכחי, ישראל כ"ץ, על רקע התנגדותו של כ"ץ לשינויים מבניים בחברה ולהוצאת עבודות התחזוקה של הרכבת לגורם פרטי. באותו ראיון אמר יוגב כי אין לו טינה לכ"ץ, וכי ישקול לחזור למגזר הציבורי בתום הפסקה של 5-10 שנים.

נזכיר כי בסיבוב הקודם, לאחר ששימש כממונה על התקציבים, זיהה יוגב את תחום טכנולוגיות המים, אך המיזם וויטווטר, שהקים יחד עם אשת העסקים חנה גרטלר, הסתיים בכישלון עסקי.