טייטו גייסה 21 מיליון דולר; קרן תעוזה תחזיק ב-3%

סבב הגיוס אמור להגיע ל-28 עד 31 מיליון דולר ■ החברה מפתחת מכשירים המאפשרים ביצוע בדיקות רפואיות ללא ביקור פיזי של רופא

אבי קרבס / צילום: רוני שיצר
אבי קרבס / צילום: רוני שיצר

חברת טייטו (Tyto Care) העוסקת בתחום הטלה-רפואה, ומפתחת מכשירים המאפשרים לבצע בדיקות נפוצות של רפואת משפחה בבית הלקוח ללא ביקור פיזי, גייסה 21 מיליון דולר, מתוך סבב שאמור להגיע ל-28 עד 31 מיליון דולר. כך עולה מהודעה שפרסמה חברת תעוזה, אשר תחזיק בטייטו 3% לאחר הגיוס. בעקבות ההודעה עלתה מניית תעוזה  אתמול ב-1% לשווי של 71 מיליון שקל.

את הסבב הובילה Ping An Global Voyager Fund, חברת ביטוח סינית שמפעילה קליניקות של רופאי משפחה, ולכן מתעניינת במוצר. כל המשקיעים הקיימים השתתפו בגיוס, וביניהם: קרן אורבימד וקרן ליונבירד (שהיו מן המשקיעות הראשונות בחברה) ורשת הפארם וולגרין, אשר מתעניינת ביכולת של החברה להציע שירותי רפואה מרחוק גם בתיווך של בתי מרקחת. עד היום גייסה החברה 41 מיליון דולר (כולל הגיוס הנוכחי).

טייטו פיתחה כלים כגון מצלמה לבדיקות גרון, מכשיר לבדיקות אוזניים, סטטוסקופ (לבדיקת ריאות) וכן מצלמה לבדיקת עור, אשר מיועדים כולם לשימוש ביתי, תחילה עבור מי שקשה לו להגיע לרופא משפחה, ובהמשך כל אדם, כדי לבצע בדיקות בסיסיות של רופא משפחה בביתו.

המערכת מורכבת מן המכשירים עצמם, וכן מתוכנה אשר מאפשרת לוודא כי המטופל מיקם את המכשיר בצורה הנכונה, וקלט את התמונה הרלוונטית, או את קטע הקול הרלוונטי במדויק, כמו שהיה עושה זאת רופא. את התמונות מפענח רופא בן אנוש, אולם הוא יכול לעשות זאת מרחוק, או בזמן שנוח לו. גרסאות מורכבות יותר של המכשיר מאפשרות להעביר חלק מן התמונות למומחה, גם אם הבדיקה מבוצעת בקליניקה מקומית (למשל בתנאי שטח או בבית ספר). יתרון נוסף הוא שהתמונות נשארות במערכת לשימוש עתידי, בעוד שהיום המידע מבדיקת רופא משפחה מתועד רק באופן מילולי.

החברה קיבלה אישור שיווק בארה"ב בפברואר, והחלה בהשקה רכה, כלומר המכירות עדיין אינן משמעותיות. רוב הלקוחות כיום הם מקומות עבודה, המעוניינים לחסוך לעובדים זמן בהגעה לבדיקת רופא משפחה, וכן בתי חולים המספקים את המוצרים לחולים שהם מעוניינים לעקוב אחריהם בבית. כדי למכור בסין, היא תצטרך אישור CFDA, וזהו תהליך שייקח עוד מספר שנים.

טייטו הוקמה על-ידי דדי גלעד ועופר צדיק. היא נבחרה לאחד הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס" לשנת 2016. החברה מעסיקה 30 עובדים, רובם בנתניה וחלקם (בעיקר אנשי שיווק) ממוקמים בניו ג'רזי.

מניית חברת תעוזה עלתה מתחילת השנה כ-13%, בתנודתיות יחסית. החברות המובילות של החברה הן ביונס, סגנטק, ADT, מדיהבוסט, דיג'יפלקס, My6Sense וטייטו. השווי ההוגן של החזקותיה בדוחות החברה עומד על 27 מיליון דולר.

טייטו

שנת הקמה: 2011

תחום פעילות: רפואת משפחה מקוונת

מייסדים: דדי גלעד ועופר צדיק

מנכ"ל: דדי גלעד

יו"ר: אלי אופר

גיוסי הון עד כה: 41 מיליון דולר

משקיעים: אורבימד, ליונבירד, תעוזה, וולגרין, פוסון פארמה, Cambia health solutions

שלב בפעילות: מכירות ראשונות

עובדים: 30, רובם בנתניה