התפתחות בתיק הצוללות? נתניהו ושטייניץ ייחקרו

מקורבים לחקירה אמרו ל"גלובס" כי בימים או בשבועות הקרובים תתאם הפרקליטות את החקירות ■ נתניהו ושטייניץ אינם חשודים לפי שעה במעורבות בשחיתות, ועם זאת, כל חקירה במשטרה יכולה להפוך לחקירה באזהרה שהופכת את הנחקר לחשוד

נתניהו בביקור בצוללת אח"י תנין / צילום: מארק ניימן, לע"מ
נתניהו בביקור בצוללת אח"י תנין / צילום: מארק ניימן, לע"מ

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר האנרגיה, יובל שטייניץ, ימסרו בקרוב עדויות בתיק 3000, תיק פרשת הצוללות וכלי השייט.

אחרי שבועות וחודשים שבהם נדונה האפשרות שנתניהו ושטייניץ יצטרכו למסור עדות במשטרה, היום (ד') הדבר כבר הפך לעובדה מוגמרת. גורמים המקורבים לחקירה אמרו ל"גלובס" כי בימים או בשבועות הקרובים תתאם הפרקליטות את החקירות המדוברות.

נדגיש כי נתניהו ושטייניץ אינם חשודים לפי שעה במעורבות בפרשת השחיתות. עם זאת, כל חקירה במשטרה יכולה להפוך לחקירה באזהרה שהופכת את הנחקר לחשוד, בהתאם להתפתחות בה.

כמו כן, נזכיר כי העובדה ששטייניץ יתושאל בתיק הצוללות נחשפה לראשונה ב"גלובס".

אתמול (ג') הוציא היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, הכחשה לכך שהמשטרה פנתה אליו בבקשה לחקור את נתניהו בתיק הצוללות. ואכן, המשטרה לא פנתה אל היועמ"ש או אל מי מטעמו בבקשה כזו. ואולם, כפי שהבהרנו כבר אתמול, בעת שמנדלבליט הוציא את ההודעה, הוא עצמו כבר החל לבחון את זימונו של נתניהו. ההודעה של מנדלבליט לתקשורת יצאה על רקע ויכוחים בין היועמ"ש לבין המשטרה ובשל רצונו של מנדלבליט להבהיר כי הוא לא מעכב את חקירתו של נתניהו.

בתוך כך, מנדלבליט צפוי לנאום היום אחר-הצהריים בלשכת עורכי הדין בתל-אביב ולדבר על חקירות נתניהו, כמו גם על הביקורת הציבורית עליו בטענות כי החקירה מתמשכת יתר על המידה. מנהיגי המחאה נגד היועץ המשפטי לממשלה, ובהם אלדד יניב, הודיעו כי בכוונתם להגיע למקום ולהמשיך במחאה.

נזכיר כי בין החשודים בשחיתות בתיק הצוללות נמצאים עו"ד דוד שמרון, בן-דודו ופרקליטו של נתניהו; עו"ד יצחק מלכו, שותפו של שמרון, שהיה שליחו המדיני של נתניהו; דוד שרן, שנחשב מקורב מאוד לשטייניץ; מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר מרום (צ'ייני); סגן ראש המל"ל לשעבר אבריאל בר-יוסף; ומפקד השייטת לשעבר, שי ברוש. עד המדינה בתיק הוא מיקי גנור.