מארגני אולימפיאדת החורף מתכוננים לתרחיש של טרור רחפנים

המארגנים של אולימפיאדת החורף בדרום קוריאה מתכוננים לתרחיש שבו רחפן יטיל פצצה על אוטובוס של ספורטאים

קרב רחפנים / צילום: רויטרס
קרב רחפנים / צילום: רויטרס

בדצמבר האחרון, כוח של 420 שוטרים, מכבי אש ואנשי אבטחה ניטרלו רחפן נושא פצצה שאיים על אוטובוס מלא באתלטים הטובים בעולם. זה אחד מהתרגילים שערכו צוותי האבטחה של אולימפיאדת החורף 2018, שתיפתח ב-9 בפברואר באצטדיון האולימפי בפיונגצ'אנג, דרום קוריאה. מערך האבטחה העצום כולל, בין היתר, רחפנים שנועדו לתפוס ונטרל רחפנים. התרגיל שנערך בדצמבר היה אחד מרבים שנועדו להכין את הצוותים לתרחיש של תקיפת המשחקים על ידי רחפן.

לפי דיווח של רויטרס, כוח חמוש של כ-5,000 בני אדם יאבטח את משחקי אולימפיאדת החורף. מערך הביטחון של אולימפיאדת פיונגצ'אנג מנוהל על ידי מטה אולימפי מיוחד, שהוקם בשיתוף פעולה של 17 סוכנויות ממשלתיות שונות בהן המטה הלאומי של דרום קוריאה למאבק בטרור, סוכנות הביון הממשלתית, המשטרה והצבא. סך כל הכוחות המעורבים מגיע לכ-60,000 איש, זאת לפי דיווח של העיתון הדרום קוריאני The Hankyoreh.

האצטדיון ממוקם במרחק 80 קילומטרים בלבד מהגבול עם צפון קוריאה, ומטה האבטחה באולימפיאדה מתכונן לתרחיש בו קוריאה הצפונית תתקוף את המשחקים בעזרת רחפנים, וכן לתרחישים של מתקפות טרור וטרור-סייבר.

בנוסף לרחפנים תופסי הרחפנים, עיתון דרום קוריאני דיווח על כך שהאצטדיון ירושת ב-900 מצלמות עם עדשות רחבות וחיישנים שיוכלו לזהות תנועה בלתי רצויה. כמו כן, רכבי חיפוש מצויידים בקרני רנטגן, בעלות של 1.4 מיליון דולר ליחידה, ישמשו כדי לאתר אנשים וכלי נשק מוסתרים בתוך רכבים ולמנוע את כניסתם למתחם. מערך האבטחה כולל גם צוות CERT (צוות חירום לטיפול באירועי מחשב) של כ-700 איש מוועידת האולימפיאדה, מסוכנויות ממשלתיות ומחברות אבטחת-סייבר פרטיות.

ההשתתפות של קוריאה הצפונית במשחקי אולימפיאדת החורף אולי הפיגה חלק מהפחדים ממתקפה צפון קוריאנית, אך החשש ממתקפות רחפנים אינו מוגבל לצפון קוריאה בלבד: בנובמבר 2017, נעצר אדם לאחר שהטיס רחפן מעל שני אצטדיוני פוטבול בקליפורניה, ארה"ב, בעת שהתקיימו בהם משחקים. במקרה הזה, הרחפן לא שימש להטלת פצצות, אלא פיזר עלונים בעד חופש הדיבור המזהירים מחוסר אמינותה של הטלוויזיה. לפי דיווח של פוקס ניוז, הטייס נעצר ונפתחה נגדו חקירה פדרלית.