אורנשטיין מאפשר הסדר חוב ביורוקום תוך חודשיים וחצי

יכריע רק לקראת סוף חודש אפריל בבקשת נושי יורוקום נדל"ן לקבל לידיהם את השיעבודים, כך שעד אז ניתן יהיה לגבש הסדר חוב

איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט
איתן אורנשטיין / צילום: דוברות בתי המשפט

השופט איתן אורנשטיין מבית המשפט המחוזי בתל-אביב מאפשר לבנקים לגבש הסדר חוב בקבוצת יורוקום במשך קרוב ל-3 חודשים. מהחלטת השופט שהתקבלה הערב (ד') עולה כי הצדדים יכולים להגיע להסדר עד ל-22 באפריל (בעוד כחודשיים וחצי), שכן עד תאריך זה יכריע בית המשפט בבקשת נושי יורוקום נדל"ן לקבל לידיהם את השיעבודים שלהם.

אורנשטיין החליט כי ההכרעה בבקשת נושי יורוקום נדל"ן לקבל לידיהם את השיעבודים שלהם תתקבל רק בשלב זה, כלומר תאורטית יוכלו הבנקים להגיע להסדר עד למועד זה, וכעת הכדור עובר אליהם ואל נתי סיידוף והבנקים, הטוענים כי הם קרובים לגיבוש הסדר. נציגי סיידוף הודיעו היום כי הם מתנגדים לבקשת הבנקים לקבל ארכה של 30 יום, והם דורשים חתימה על המתווה המשופר תוך כשבוע.

אורנשטיין לא קבע מועד להגעה להסדר, אך כתב בהחלטתו כי עדיף לקבוע לוח זמנים מרווח יותר ממה שמציע סיידוף, ולפיו הצעתו תאושר בתוך שבוע. "לטעמי לוח הזמנים בהצעת סיידוף דחוק, וטוב יהיה אם יוסכם לרווח את המועדים שבו", כתב אורנשטיין בהחלטתו.

בינתיים החליט אורנשטיין לאפשר לנושי יורוקום נדל"ן למנות את נציגם עו"ד חגי אולמן כמשקיף ביורוקום נדל"ן. "אני מסמיך אותו לקבל מהחברה את מלוא המידע מכל סוג שהוא, לרבות דוחות כספיים, חשבונות ונתונים לגבי פעילותה. אין במינויו כדי לאיין סמכויות דירקטוריון החברה ובעלי התפקידים בה", כתב אורנשטיין.