"אם הבנק לא פועל נגד ספקולנטים בשבת, שיביא חברה חיצונית"

שר הכלכלה אלי כהן: "עלינו להמשיך במגמה של הפחתת מסים... ישראל היא כלכלה חזקה, בין 10 הכלכלות המובילות בעולם, ורמת האבטלה שלה נמוכה והגיעה לשפל היסטורי. לא השגנו את כל אלה בזעות העלאות מסים - אלא תוך הפחתת מסים"

אלי כהן  / צלם:  שלומי יוסף
אלי כהן / צלם: שלומי יוסף

"עלינו להמשיך במגמה של הפחתת מסים. מי שרוצה לדכא את המגזר העסקי - שיעלה מסים. ישראל היא כלכלה חזקה, בין 10 הכלכלות המובילות בעולם, ורמת האבטלה שלה נמוכה והגיעה לשפל היסטורי. לא השגנו את כל אלה בזעות העלאות מסים- אלא תוך הפחתת מסים. בשנתיים האחרונות הפחתנו מסים בכל סעיף וסעיף" - כך אמר הבוקר (ה') שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן בנאום שנשא בפתיחת ועידת התעשיינים השנתית שנערכת בתל-אביב: "המותג הישראלי הוא מוביל, כמו גם הטכנולוגיה. מדינות שמקבלות אותנו היום בחום, לא כולן חובבות ציון, וב 1967 צרפת הטילה עלינו אמברגו נשק בגלל אינטרסים כלכליים שהיו נפט ואנרגיה. היום האינטרס הכלכלי של מדינות הוא טכנולוגיות מתקדמות וחדשנות".

בהתייחס לשער הדולר הנמוך שמטריד את התעשיינים אמר כהן: "יש לעמוד מול הביורוקרטיה והספקולנטים ולהלחם בצורה אגריסיבית ואם בנק ישראל לא יכול לעבוד ביום שישי מול הספקולנטים - שישכור חברה חיצונית שתעשה זאת מול הספקולנטים".

"אנחנו במלחמה יום יומית וזה לא פשוט: בעיות רגולציה לבד, או התמודדות רק עם בעיות של דולר או יורו, כמו גם בעיות של עלויות ייצור וארנונה - היינו מסתדרים איתן. אבל כל הבעיות האלה ביחד- זה כבד עלינו. אנחנו במירוץ בלתי פוסק ואנחנו חייבים לנצח בו", כך בנאום שפתח את הוועידה נשיא התאחדות התעשיינים, שרגא ברוש.

לדברי ברוש, "ניכר שהמדינה מבינה כבר שצמיחת המשק כרוכה בפיתוח התעשייה, וראייה לכך היא ההשקעה שלה בתכנית נטו תעשייה, שבמסגרתה יושקעו בשנים הקרובות כ 1.5 מיליארד שקל בחינוך המקצועי".