"המכון לחקר האינטרנט" ביפן ממשיך בהכנות להנפקה בת"א

בסוף השבוע הועברה לבורסה מצגת של החברה, בה מפורט גם על שיתוף-הפעולה של החברה עם הטכניון ביפן ■ החברה התחייבה להעביר תרומה של 4 מיליון דולר לתמיכה בפעילויות המרכז למחקר הסייבר בטכניון

היושי פוג'ווארה  / צילום: אתר החברה
היושי פוג'ווארה / צילום: אתר החברה

החברה היפנית, "המכון לחקר האינטרנט", ממשיכה בהכנות לקראת הנפקה בבורסה בתל-אביב. בסוף השבוע הועברה לבורסה מצגת שהציגה החברה לשוק ההון הישראלי. החברה הגישה תשקיף ראשוני עוד בתחילת דצמבר, והכוונה היא לגייס כ-44 מיליון שקל בהנפקת מניות לפי שווי של כ-220 מיליון שקל אחרי הכסף.

החברה מתמקדת בטכנולוגיות הקשורות לאינטרנט, ונמצאת בשליטתו של המייסד, היו"ר והמנכ"ל, הירושי פוג'יווארה. המצגת מפרטת על פועלו של פוג'יווארה, ובין היתר צוין בה שהוא הוביל שלוש הנפקות ראשוניות מוצלחות: של המכון לחקר האינטרנט (IRI) ב-1999, של BroadBand Tower ב-2005 ושל TAUGIKEN ב-2005. עוד נכתב כי פוג'יווארה עבד בעבר בחברת התקשורת האמריקאית Bell ובהיטאצ'י ו-IBM ביפן. במצגת מפורט גם על שיתוף-הפעולה של החברה עם הטכניון ביפן. החברה התחייבה להעביר תרומה של 4 מיליון דולר לתמיכה בפעילויות המרכז למחקר הסייבר בטכניון, ותהיה לה זכות גישה ראשונית לחברות שייצאו משלוחת הטכניון ביפן בתחומי הרפואה, מדעי החיים, ביולוגיה, מזון והיגיינה, בעניין שיווק או ייצור ביפן של מוצרים שהן יפתחו, עבור 30 אלף דולר בשנה.

בסוף המצגת הוסיפה החברה נספח, שבו נכתב כי ב-2016 היקף המיזוגים והרכישות ביפן היה 198 מיליארד דולר. עוד צוינו רכישת נוירודרם על-ידי מיצובישי טנאבה, ורכישת מניות אורמת על-ידי ORIX, שתיהן עסקאות מהשנה האחרונה.