כך תוכלו לקנות בית באיטליה תמורת אירו אחד

ההצעה היא אמיתית לחלוטין ותקפה לכפר בשם אולולאי המצוי בסרדיניה ומונה כ-1,300 איש ■ תוכלו לרכוש בית תמורת אירו אחד, אבל יש בכל זאת איזשהו קאטצ' ■ הפרטים בווידאו

אולולאי, סרדיניה / צילום: שאטרסטוק
אולולאי, סרדיניה / צילום: שאטרסטוק

עצרו הכול כי השמועות נכונות: כן, אתם יכולים סוף-סוף לשים את ידכם על נכס באיטליה שטופת השמש עבור יורו אחד בלבד. אך כמו כל דבר בחיים, גם כאן יש קאטצ' מסוים.

ראשית נאמר שההצעה היא אמיתית לחלוטין ותקפה לכפר בשם אולואי המצוי בסרדיניה (Ollolai, Sardinia) המונה כ-1,300 איש, מתוכם צעירים ספורים. הכפר עושה מאמצים כבירים מאז 2015 לבלום את מגמת צמצום האוכלוסייה. אי לכך הקונים פוטנציאליים ירוויחו אמנם מציאה, אולם בו-בזמן ההשקעה שלהם אמורה לסייע לקהילה המקומית ולהיסטוריה של הכפר.

המבנים המוצעים לרכישה הם מבנים היסטוריים שהוזנחו עשרות שנים (ולפעמים אף יותר), וכחלק מתנאי מהרכישה תתבקשו לשפץ אותם על-פי רוח המקום וחוקי השימור המתבקשים. לוח הזמנים לסיום השיפוץ הוא 3 שנים מרגע הרכישה. במקרה שהשיפוץ לא יסתיים בזמן, לכפר יש את הזכות לרכוש את המבנה בחזרה במחיר הרכישה הנמוך.

ועדיין מדובר בעסקה מעניינת. עלות השיפוץ מוערכת בכ-20,000-30,000 יורו, כשלאחר כ-5 שנים יותר לבעלים למכור את הנכס. למרות שהתוכנית מוצעת מאז 2015, היא עלתה שוב לכותרות בעקבות הדד-ליין המתקרב שנקבע ל-7 בפברואר.

בינתיים הכפר מדווח על רישום יתר לתוכנית, כי עליהם עוד לעבור על כל הבקשות שהוגשו, וכי ייתכן שעוד נכסים יוצעו למכירה בעתיד. אגב, זאת לא התוכנית היחידה באיטליה שפועלת במתכונת דומה, אז כדאי לכם להמשיך ולעקוב.