רוטס חתמה הסכם הפצה בסין בהיקף עד 19 מיליון דולר

זאת ל-5 השנים הקרובות ■ חברת האגרוטק משווקת מערכת לחימום וקירור שורשי-גידולים ונסחרת בבורסה האוסטרלית

שרון דביר ובועז וכטל / צילום: יונתן בלום
שרון דביר ובועז וכטל / צילום: יונתן בלום

חברת האגרוטק Roots, שנסחרת בבורסה האוסטרלית, חתמה על חוזה הפצה בסין שעשוי להגיע להיקף של 19 מיליון דולר לתקופה של 5 שנים. רוטס פיתחה ומשווקת מערכת שמאפשרת לחמם ולקרר שורשי-גידולים תוך שימוש באנרגיה מועטה. ההסכם הוא עם חברה ישראלית אחרת, דגן, אינטרגטורית בתחום החקלאות. במסגרת ההסכם בין החברות, דגן תקבל מרוטס זכויות בלעדיות למכור את הטכנולוגיה שלה בסין למשך שלוש שנים, עם אפשרות להאריך את ההסכם לשנתיים נוספות. לפי נתון שצורף להודעת רוטס, השוק הסיני אחראי כיום לגידול של 53% מכלל הירקות בעולם, כלומר קרוב ל-550 מיליון טונות.

ההסכם כולל אפשרות גם להרחבתו, כך שיכלול בעתיד גם טכנולוגיה נוספת של רוטס, השקיה על-ידי עיבוי. נוסף על כך ייתכן שהצדדים יחליטו על הרחבת ההסכם הבלעדי ביניהם לשווקים גיאוגרפיים אחרים.

יעדי ההסכם כוללים מכירות של 3 מיליון דולר בשלוש השנים הראשונות של ההסכם, 6 מיליון דולר בשנה הרביעית ו-10 מיליון דולר בשנה החמישית להסכם. לפי הודעת רוטס, ההסכם נחתם לאחר שדגן ביצעה מכירה ראשונית של הטכנולוגיה של רוטס בסין, תמורת 257 אלף דולר.

"משמעות הסכם ההפצה עם דגן לשוק הסיני היא שרוטס תוכל לצפות להתרחבות משמעותית בנוכחות בסין, השוק החקלאי הגדול ביותר בעולם", מסר מנכ"ל רוטס והמייסד המשותף שלה, ד"ר שרון דביר. "בעוד שסין היא מעצמת ייצור חקלאי, היא נתקלת באתגרים מרובים. היא צריכה להאכיל כמעט פי שלושה אנשים לכל שטח אדמה לעומת שאר העולם.

"יש בה מעמד בינוני צומח שדורש יותר חלבונים בתזונה שלו, ויש אילוצים הנוגעים למשאבים המקומיים שמקשים על הגדלת הייצור.

"אנחנו מצפים לבסס יחסים מסחריים ארוכי טווח עם דגן כחלק מתוכניות ההתרחבות הגלובלית שלנו".

בתגובה לדיווח עלתה היום מניית רוטס באוסטרליה ב-7.3%, אך היא נסחרת במחיר נמוך יותר ממחיר השיא שאליו הגיעה זמן קצר לאחר הנפקתה שם. רוטס הונפקה לראשונה בבורסה האוסטרלית בדצמבר האחרון, כשגייסה 5 מיליון דולר אוסטרלי במחיר של 20 סנט למניה, וזינקה למחיר של 60 סנט ששיקף לה שווי של 37 מיליון דולר אוסטרלי (כ-100 מיליון שקל).

לאחר מכן המניה נחלשה ולאחר העלייה היום, מחיר המניה הוא 44 סנט שמשקף לחברה שווי של 25 מיליון דולר אוסטרלי (כ-68 מיליון שקל).

Roots Sustainable Agricultural

עיסוק: טכנולוגיית קירור וחימום שורשים; מפתחת טכנולוגיה נוספת להשקיה באמצעות עיבוי

מיקום: כפר נטר

מנכ"ל: ד"ר שרון דביר

מייסדים: בועז וכטל, ד"ר שרון דביר

שווי שוק: 37 מיליון דולר אוסטרלי