מריוס נכט מכר מניות צ'ק פוינט בכחצי מיליארד דולר ב-2017

דיווח על היקף ההחזקה של גיל שויד, המנכ"ל ובעל המניות הגדול בצ'ק פוינט, יתפרסם בימים הקרובים ■ לאחר המכירה מחזיק נכט בכ-3.9% ממניות צ'ק פוינט

מריוס נכט - תמר מצפי
מריוס נכט - תמר מצפי

מריוס נכט, יו"ר הדירקטוריון של חברת אבטחת הסייבר צ'ק פוינט  ואחד ממייסדיה, המשיך לממש מניות במהלך שנת 2017. לאחר שב-2016 מכר מניות בהיקף של יותר מ-800 מיליון דולר וירד להחזקה של 6.8% ממניות צ'ק פוינט, בשנה שעברה הוא מכר עוד כ-5 מיליון מניות וירד להחזקה של 3.9% בלבד.

במהלך התקופה שבה מכר נכט את מניותיו, המחיר הממוצע של מניית צ'ק פוינט בנאסד"ק עמד על כ-108 דולר - כך שהתמורה ממכירת המניות מוערכת ב-540 מיליון דולר. לפי דיווח שהועבר אתמול ל-SEC (רשות ניירות ערך של ארה"ב), נכון לסוף 2017 החזיק נכט בכ-6.2 מיליון מניות צ'ק פוינט. מדובר במניות בשווי נוכחי של 632 מיליון דולר.

בימים הקרובים צפוי להתפרסם גם דיווח על היקף ההחזקה של גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט, במניות החברה. לפי הדיווח האחרון מלפני קרוב לשנה, שויד מחזיק ב-17.9% מהון המניות של צ'ק פוינט - כלומר, כ-30.5 מיליון מניות, ששוויין הנוכחי עומד על כ-3.1 מיליארד דולר. החזקתו של שויד במניות החברה נשארת יציבה ואף עולה לאורך השנים האחרונות, והוא בעל המניות הגדול ביותר בה.

שווי שוק של 16.6 מיליארד דולר

שויד ונכט הקימו את צ'ק פוינט יחד עם שלמה קרמר, שלימים פרש מהחברה והקים או השקיע בחברות אחרות בתחום הסייבר, ובהן HyperWise ו-Lacoon, שנמכרו לצ'ק פוינט בשנת 2015 תמורת 180 מיליון דולר, וחברת אימפרבה, שבה מכר באחרונה את החזקותיו תמורת כ-90 מיליון דולר.

מניית צ'ק פוינט עלתה בשנת 2017 ב-22.7%, ובשלב מסוים צ'ק פוינט הפכה לחברה הישראלית בעלת שווי השוק הגבוה ביותר, על רקע הנפילות החדות במניית טבע (לאחר ההתאוששות האחרונה במניית טבע, היא חזרה ועקפה את צ'ק פוינט). כיום שווי השוק של צ'ק פוינט הוא 16.6 מיליארד דולר.

ב-2017 צמחו הכנסות צ'ק פוינט ב-6.5% ל-1.85 מיליארד דולר, והרווח הנקי שלה (Non-GAAP) עלה ב-8.5% ל-888 מיליון דולר.

משקיע פעיל בחברות ביומד

לצד תפקידו של נכט כיו"ר צ'ק פוינט, הוא פועל בשנים האחרונות בעיקר כמשקיע פעיל בחברות מתחום מדעי החיים. נכט הקים את קרן aMoon Partners, שבין חברות הפורטפוליו שלה נמצאות החברות קרטיהיל, שמפתחת טכנולוגיה לחידוש רקמות סחוס ועצם; מאפי פארמה, שמפתחת גרסה גנרית לקופקסון של טבע, הניתנת למטופלים פעם בחודש; איילה פרמצבטיקה, שמפתחת תרופה מותאמת אישית לטיפול בסרטן; וכן חברות נוספות.

במקביל משמש נכט דירקטור בחברה DayTwo, שאותה הקים על בסיס מחקר ממכון ויצמן - חברה המפתחת מערכת להמלצות תזונה מותאמות אישית על בסיס הרכב חיידקי המעי.

* גילוי מלא: ענת אגמון מחזיקה ב-50% ממניות מוניטין, הבעלים של "גלובס". אגמון היא פרודתו של מריוס נכט. מערכת "גלובס" מסקרת על בסיס ענייני כל עניין הקשור לחברת מוניטין או לבעלי השליטה ב"גלובס".