חשד: ארגון פשיעה כלכלי הונה את המדינה ביותר ממיליארד ש'

לפי החשד, "שלושת ראשי הארגון החשודים שנעצרו בספרד מנהלים ארגון פשיעה לכל דבר ועניין, העוסק בהלבנת הון והפצת חשבוניות פיקטיביות בדרך של פתיחת חברות-קש שכל תפקידן הוא מתן כיסוי חשבונאי כוזב להעסקת עובדים" ■ בין החשודים: פרדי רובינסון, לשעבר מנכ"ל ויו"ר מילומור

משרדי להב 433 / אייל פישר
משרדי להב 433 / אייל פישר

יוגש כתב אישום נגד ראשי ארגון פשיעה כלכלי שהונו את המדינה ביותר ממיליארד שקל. המשטרה, בשיתוף-פעולה עם רשות המסים, הרשות לאיסור הלבנת הון ופרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), סיימו היום (א') חקירה נגד ארגון פשיעה שעסק בעבירות כלכליות והסב לפי החשד נזק של יותר ממיליארד שקל לקופת המדינה. זאת, לפי החשד, באמצעות הוצאת חשבוניות פיקטיביות וקבלת החזרי מע"מ במירמה מהמדינה.

לדברי המשטרה, היקף הפגיעה הכלכלית שביצע ארגון הפשיעה לקופת המדינה הצטבר לכדי חשבוניות פיקטיביות בסכום של כמיליארד שקל.

עם סיום החקירה סבור צוות היחידה החוקרת כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד 13 מעורבים, חברי ארגון בישראל, כל אחד על-פי חלקו, לביסוס החשד למעורבות בעבירות על חוק מאבק בארגוני פשיעה, פקודת מס הכנסה, חוק מס ערך מוסף וכן הלבנת הון. חלק מחברי הארגון פועלים מספרד, והם יוסגרו לארץ.

לדברי המשטרה, "חומרי החקירה הצביעו על כך כי שלושת ראשי הארגון החשודים שנעצרו בספרד מנהלים ארגון פשיעה לכל דבר ועניין, העוסק בהלבנת הון והפצת חשבוניות פיקטיביות בדרך של השתלטות ופתיחת חברות-קש שכל תפקידן הוא מתן כיסוי חשבונאי כוזב להעסקת עובדים. הפצת חשבוניות המס החשודות כפיקטיביות נעשית במטרה לבצע פיגוע כלכלי נגד המדינה על-ידי הונאה של רשויות המס".

היום הוגשה על-ידי היחידה החוקרת הצהרת תובע ובקשת מעצר עד לתום ההליכים נגד חלק המעורבים, המעידה כי בכוונת הפרקליטות להגיש כתבי אישום בתחילת השבוע הבא וכן להגיש בקשה לממשלת ספרד, על-מנת ששלושת ראשי הארגון יוסגרו ויועמדו לדין בישראל.

יצוין כי אחד מחשודי הפרשה הוא פרדי רובינסון. רובינסון, שזכור מפרשת ההונאה בחברת מילומור, נעצר ונחקר על-ידי המשטרה גם בקשר לארגון הפשיעה הכלכלי שנחשף. מדיון הארכת המעצר עולה כי רובינסון חשוד בביצוע עבירות של הלבנת הון, קשירת קשר לפשע, עבירות על חוק מס ערך מוסף וקבלת דבר במרמה.

בחודש שעבר, ב-7 בינואר, הפחית בית המשפט העליון ב-4 חודשים - מ-15 ל-11 - את עונש המאסר שנגזר על רובינסון, שכיהן בעבר כמנכ"ל ויו"ר חברת הנדל"ן הציבורית מילומור. לא הופחת, עם זאת, הקנס בסך מיליון וחצי שקל, ונדחתה בקשתו של רובינסון למאסר על-תנאי.

ביולי 2016 גזר שופט המחלקה הכלכלית בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, חאלד כבוב, את העונש על רובינסון, שביצע משיכות כספים אסורות של עשרות מיליוני שקלים מהחברה-הבת למילומור והורשע בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, פגיעה בניהול התאגיד, שיבוש הליכי משפט והדחת עד - ועבירות דיווח על-פי חוק ניירות ערך. 

רובינסון אמור להתחיל לרצות את עונש המאסר שנגזר עליו בפרשת מילומור בימים אלה. 

באי-כוחו של פרדי רובינסון, עורכי הדין נתי שמחוני ואסף קליין ממשרד הרצוג-פוקס-נאמן, מסרו בתגובה: "מר פרדי רובינסון,אכן נחקר בפרשה ולאחר מעצר בן יומיים שוחרר. ראוי להבהיר ולהדגיש כי מר רובינסון אינו קשור, כלל ועיקר, לארגון הפשיעה המתואר בכתבה ולא נכלל ברשימת החשודים אשר נגדם עתיד להיות מוגש כתב האישום. מר רובינסון מכחיש לחלוטין את החשדות כנגדו, והוא סמוך ובטוח כי בבוא העת תחליט הפרקליטות על סגירת התיק נגדו".