הזמנתם חדר במלון, והמחיר ירד? כך תשלמו את המחיר הזול

הסטארט-אפ Pruvo מצטרף ל-Daka90 Labs, אקסלרטור התיירות של קבוצת הדקה ה-90 ■ פיתח אלגוריתם שמתריע בפני מזמינים חדר במלון במקרה שמחיר החדר ירד ■ כך הצרכנים יכולים לבטל את ההזמנה שעשו ולהזמין את החדר מחדש במחיר המוזל

מלון רדיסון בוקרשט / צילום: אתר החברה
מלון רדיסון בוקרשט / צילום: אתר החברה

הסטארט-אפ Pruvo מצטרף ל-Daka90 Labs, אקסלרטור התיירות של קבוצת הדקה ה-90. Pruvo מציע פיצ'ר נחמד ויעיל לטובת הצרכנים: החברה זיהתה כי מחירי מלונות נוטים להשתנות לאחר ביצוע ההזמנה וכי קיים סיכוי של כ-40% שמרגע ההזמנה ועד ההגעה לבית המלון מחיר החדר עלות לרדת מסיבות כאלה ואחרות שעיקרן ביקוש והיצע.

החברה פיתחה אלגוריתם שמתריע למזמינים במקרה שמחיר החדר אכן ירד, וכך הצרכנים יכולים לבטל את ההזמנה שעשו ולהזמין את החדר מחדש במחיר המוזל. השירות של Pruvo הוא חינמי והוא מאפשר ללקוחות לבצע את ההזמנה למלון באמצעות כל אתר הזמנות/סוכן (Booking.com, Expedia, וכדומה) ולאחר מכן להשתמש בשירות מעקב המחירים של Pruvo על ידי העברת ההזמנה אל תיבת מייל ייעודית.

Pruvo עלתה לאוויר במאי 2016 ולפי דיווחיה ההוזלה הממוצעת שהאלגוריתם שלה מצא עומדת על 12% ממחיר ההזמנה המקורית. בדקה ה-90 מדגישים כי לצד ההשקעה בסטארט-אפ, החברה תיישם גם אצלה את הטכנולוגיה שתאפשר לעקוב אחר מחירי החדרים המוזמנים דרך הדקה ה-90 ולשנות את ההזמנה במקרה שהמחיר ירד.

Pruvo גייסה עד כה כחצי מיליון דולר והיא החברה החמישית המצטרפת ל-Dak90 Labs שקמה בשנת 2014. בין החברות בהן השקיעה עד כה הדקה ה-90: Super Fly המציעה פלטפורמה לניהול יעיל של נקודות הנוסע המתמיד, Splitty travel המציעה לפצל את הזמנת החדר בבית המלון לאותה השהות ובכך לחסוך בעלות, ו- Aspectiva - פלטפורמה המעבדת את חוות הדעת של הנוסעים ברחבי הרשת לתובנות ולהמלצות אפקטיביות לביצוע הזמנות (במטרה להגדיל את היקף המכירות).

רן אנוך, מנכ"ל החממה הטכנולוגית Daka90 LABS, התייחס להבנה לפיה ענף התיירות חייב לצעוד קדימה אל עבר החדשנות הטכנולוגית. לדבריו,"ההשקעה בחברת Pruvo היא צעד נוסף אל עבר עולם תיירות טכנולוגי שמיטיב עם הצרכן".