מי הגיעו לחגיגות העשור לחברת שלמה ביטוח מקבוצת שלמה?

וגם: מי סבורה שבשנת 2030 נמשיך להיות סטארט-אפ ניישן?

משפחת שמלצר / צילום: שי שבירו
משפחת שמלצר / צילום: שי שבירו

מי לא צפו אמש ב"ארץ נהדרת"?

משפחת שמלצר חוגגת עשור בהיכל שלמה יחד עם חברים ומקורבים

אל היכל שלמה בתל-אביב הגיעו אמש (ב') כ-1,000 סוכני וסוכנות ביטוח ואורחיהם. המאורע: חגיגות עשור לחברת שלמה ביטוח מקבוצת שלמה.

מנחה הערב, אייל קיציס, הזכיר לנוכחים בפתיחת הערב כי הם בדיוק מפסידים פרק של "ארץ נהדרת", שמשודר במקביל.

במארחים: אורי אומיד, מנכ"ל שלמה ביטוח; וטובי שמלצר, המשנה למנכ"ל ומבעלי החברה, שסיפר כיצד הגיע לתחום הביטוח. כשהשתחרר מהצבא, הוא סיפר לאביו, שלמה שמלצר ז"ל, על להיכנס לתחום, וקיבל את ברכת הדרך מהאב, שאמר כי סוכן ביטוח הוא איש המכירות הטוב ביותר, וכי זה מה שיכין אותו לעולם העסקים; אמו, עתליה שמלצר, לא יכלה שלא להתרגש.

עוד נכחו, בני המשפחה וחבריהם הקרובים: ענבל שמלצר, רעייתו של טובי; דפנה ואסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה; ישראל ועפרה רייף; ליאור רוזנפלד, נשיא לשכת סוכני הביטוח; שרית ועידו חג'ג', מבעלי השליטה בקבוצת חג'ג'; דוד מימון, לשעבר מנכ"ל אל על; זיו אבירם, לשעבר מנכ"ל מובילאיי; עופר שבתאי, מבעלי אפליקציית וייבר; תמר ורוברט אנטוקול ממייסדי פלייטיקה; יוסי אברהמי, בעלי יוסי אברהמי בנייה; ואחרים.

במקום "ארץ נהדרת" נהנו הנוכחים מהופעה של ישי לוי, עברי לידר ומשה פרץ ומסרט על שלמה שמלצר ופועלו, הכולל צילומי משחק ידידות של נבחרת מנהלי שלמה ביטוח נגד הפועל תל-אביב.

משפחת שמלצר / צילום: שי שבירו
 משפחת שמלצר / צילום: שי שבירו

ילדים כבר לא רוצים להיות רופאים ועורכי דין

ומי סבורה שבשנת 2030 נמשיך להיות סטארט-אפ ניישן?

כנס iNNOVEX 2018 לחדשנות טכנולוגית נערך בשבוע שעבר במרכז הכנסים אווניו באיירפורט סיטי, בשיתוף רשות החדשנות. בין המסקנות שעלו מהכנס, בלטה בעיקר זו שלה הייתה הסכמה גורפת, והיא כי החברה הגלובלית שתוביל בשנת 2030, תהיה חברה שאנחנו עוד לא מכירים ושעוד לא הוקמה.

דן ענבר, מנכ"ל Dell EMC XtremIO, הסביר בכנס כי "החברה בעלת הסיכוי הגדול ביותר להישאר בצמרת מבין החברות הגדולות כיום היא אמזון. בעוד שחברה כמו גוגל ממשיכה להישען בעיקר על מנוע החיפוש שלה כמקור הכנסות, אמזון ממציאה את עצמה מחדש כל הזמן בתחומים שונים", הוא אמר.

בפאנל זה השתתפו גם היזם דב מורן (שהנחה אותו), ציפי עוזר-ערמון, מנכ"לית לומניס; ד"ר שלמה מרקל, סגן נשיא ברודקום ורות פוליקין-ברוכי, מנכ"לית Mindyou. המשתתפים והקהל, התבקשו במהלך הפאנל לענות על שאלות באמצעות אפליקציה.

היזם בני שניידר טען בהמשך כי ישראל תשמור על מיתוגה כסטארט-אפ ניישן, גם בשנת 2030. אם כי, לטענתו, אם יש בעיה אז היא "בחינוך בבתי הספר, ובעיקר בתיכונים שאינם מנתבים מספיק תלמידים למקצועות הטכנולוגיה". לדבריו "יש לנו בישראל מנוע חזק, אך הוא יכול להיות עוצמתי יותר אם נשלב את האוכלוסייה החרדית והמגזר הערבי בהייטק".

עוזר-ערמון מצידה הסבירה כי "ב-2030 נהיה יותר סטארט-אפ ניישן מאשר היום. הגנטיקה שלנו היא להיות יצירתיים וחדשניים. פעם ילדים בישראל רצו להיות עורכי דין או רופאים, היום הילדים מדברים על להקים חברה. אנו מדינה של יזמים, אך ההצלחה לא מגיעה מלהיות יצירתיים בלבד. צריך להשקיע בחינוך ובאקוסיסטם של ההשקעה בחברות". עוד השתתפו: אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות; שלמה גרדמן, יו"ר משותף ויזם הכנס; מואנה פארס, מנהל התוכנית הלאומית במתמטיקה במשרד החינוך; וזוכי פרס החדשנות שנערך במסגרת הכנס: גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט; פרופ' מיכל שוורץ, מובילה בטיפול במחלות ניווניות כגון אלצהיימר; ד"ר ארנה ברי, שהודיעה בדיוק על פרישתה מתפקידה כמנהלת מרכז המצוינות של Dell-EMC והמשקיע אביגדור וילנץ, מייסד גלילאו ואנפורנה לאבס.

שלמה גרדמן ארנה ברי אביגדור וילנץ ומיכל שוורץ / צילום: ישראל מאלובני
 שלמה גרדמן ארנה ברי אביגדור וילנץ ומיכל שוורץ / צילום: ישראל מאלובני