מגל מתרחבת: רוכשת השליטה בחברה הישראלית ESC BAZ

היקף העסקה לא דווח, אך לפי ההערכות מגל משלמת כמה מיליוני דולרים ■  מגל מספקת מערכות הגנה היקפיות, מנהלת פרויקטים של אבטחה היקפית למתקנים רגישים או לאירועים מיוחדים, ופעילה גם בתחום הסייבר

החברה הביטחונית מגל מרחיבה את פעילותה ורוכשת שליטה בחברה הישראלית ESC BAZ, העוסקת בפיתוח ובייצור מערכות וידיאו ותצפית חכמות. מגל מספקת מערכות הגנה היקפיות, מנהלת פרויקטים של אבטחה היקפית למתקנים רגישים או לאירועים מיוחדים, ופעילה גם בתחום הסייבר. במסגרת העסקה עם ESC BAZ, מגל רוכשת 55% ממניות החברה וניתנת לה אפשרות לרכוש בעתיד את יתרת המניות מבעלי המניות וממנכ"ל החברה, בני צבירן, שימשיך לנהל את החברה גם לאחר הרכישה.

היקף העסקה לא דווח, אך לפי ההערכות מגל משלמת כמה מיליוני דולרים. בסוף הרבעון השלישי של 2017 היו למגל בקופה כ-48 מיליון דולר. שווי השוק של מגל בנאסד"ק הוא 139 מיליון דולר ובעלת השליטה בה היא קרן פימי.

חברת ESC BAZ מלוד נוסדה ב-1994 והפתרונות שלה מיועדים לשימוש צבאי, לביטחון פנים ולערים חכמות.

"החזון שלנו הוא להוביל את שוק ה-Perimeter Security באמצעות מתן מענה מקיף לכלל פתרונות האבטחה להגנה היקפית", מסר סער קורש, מנכ"ל מגל. "הרכישה תאפשר לנו להציע מצלמות תרמיות חכמות עם יכולת ניתוח וידיאו מובנית ותחזק ותרחיב את היצע המוצרים שלנו. אנו מקבלים בברכה את הצוות המוכשר והמנוסה של BAZ לקבוצת מגל, ומצפים לממש את הפוטנציאל הסינרגטי בין החברות שלנו".

בני צבירן, מנכ"ל BAZ, אמר: "אנו גאים להצטרף לצוות של מגל, ולתרום את פתרונות מערכות התצפית והווידאו שלנו להיצע מוצרי ה-Perimeter Security המוביל של החברה. אנו מצפים לתת מענה טוב יותר לשוק חשוב זה, ולצמוח ביחד במהלך השנים הקרובות".