מיליון אנשים חתמו על עצומה נגד העיצוב החדש של סנאפצ'ט

השינויים באפליקציה מפרידים בין צפייה בתוכן מחברים לבין צפייה בתוכן ממותגים, סלבריטאים ודמויות משפיעות ■ כריסי טיגן: "כמה אנשים צריכים לשנוא עדכון בשביל שהוא יישקל מחדש?"

סנאפצט / שאטרסטוק
סנאפצט / שאטרסטוק

מיליון איש חתמו על עצומה הקוראת לסנאפצ'ט לחזור בה מהעיצוב החדש. השינויים באפליקציה מפרידים בין צפייה בתוכן מחברים לבין צפייה בתוכן ממותגים, סלבריטאים ודמויות משפיעות. מנכ"ל ומייסד החברה אוון שפיגל כתב בבלוג שלו כי הוא מאמין שהטשטוש הנהוג בין השניים הוא אחד הגורמים שתרמו לעלייתן של פייק ניוז ברשתות חברתיות. בעיצוב החדש משתמשים מתבקשים להחליק את המסך שמאלה כדי לצפות בתוכן מחברים, וימינה כדי לצפות בתוכן של מפורסמים ומותגים.

אך משתמשי סנאפצ'ט טוענים כי קשה להשתמש בעיצוב החדש. ניק רמזי, יוזם העצומה כתב שחלק מהמשתמשים אף נעזרים ביישומי VPN, שמשתמשים בשרתים במדינות אחרות כדי להסוות את מיקום המכשיר, על מנת לחזור ולהשתמש בגרסה הישנה של האפליקציה.

הדוגמנית כריסי טיגן צייצה בטוויטר וכתבה שהיא לא אוהבת שהעוקבים שלה כבר לא מרגישים כמו "חברים" כתוצאה מהשינוי ואף שאלה "כמה אנשים צריכים לשנוא עדכון בשביל שהוא יישקל מחדש?". גם קיילי ג'נר שאלה את העוקבים שלה בטוויטר מה דעתם על השינויים שעשתה סנאפ, והסכימה עם עוקב שהגיב שהוא שונא אותם.

בסנאפ חוזרים על טענתם שלוקח זמן להתרגל לשינויים, ושהם מקווים ש"הקהילה תהנה מהם ברגע שישקעו". לאחרונה, על רקע תוצאות כספיות מעודדות של הרבעון הרביעי של 2017, החברה אמרה שהעיצוב החדש דווקא מפשט את השימוש באפליקציה, וימשוך אליה גם משתמשים מבוגרים יותר. ברבעון האחרון מספר המשתמשים הפעילים ביום בסנאפצ'ט עלה ל-187 מיליון, קצב הגידול של המשתמשים עמד על 5%, ההכנסות היו 285.7 מיליון דולר, עלייה של 72% לעומת הרבעון הרביעי בשנה הקודמת, וההפסד 350 מיליון דולר, קטן מתחזיות האנליסטים שצפו לה הפסד של 405 מיליון דולר.