האוניברסיטה העברית מינתה סמנכ"ל כספים חדש

מאיר בינג, משנה למנכ"ל החברה הארצית למתנ"סים ובעבר במשרד האוצר, יחליף בתפקיד את רו"ח ליאור אגאי

קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית / צילום: שאטרסטוק
קמפוס הר הצופים, האוניברסיטה העברית / צילום: שאטרסטוק

האוניברסיטה העברית מינתה השבוע את מאיר בינג לסמנכ"ל הכספים. בינג מחליף בתפקיד את רו"ח ליאור אגאי שעוזב לאחר חמש שנים, ועובר לשוק הפרטי למשרד רואי החשבון זיו האפט BDO.

בינג (42) שימש בארבע השנים האחרונות כמשנה למנכ"ל החברה הארצית למתנ"סים, שם הוביל את תהליך ההבראה של החברה שנקלעה לקשיים כלכליים. בעבר שימש בינג כסגן הממונה על התקציבים במשרד האוצר, שם היה אחראי על תקציבי מערכת הביטחון.

בינג ייקח חלק בתהליך ההבראה שהאוניברסיטה עומדת לעבור, ובמסגרתו חתמה על הסדר עם המדינה להקצאה של 700 מיליון שקל בעשר השנים הקרובות.

ההסדר נועד לחלץ את האוניברסיטה מהמשבר הפיננסי שאליו נקלעה. לפי נתוני בדיקת רואי החשבון של הוועדה לתכנון ותקצוב (ות"ת), לאוניברסיטה יש גירעון שוטף בהיקף 160 מיליון שקל לשנה, גירעון צבור של 1.3 מיליארד שקל וחבות אקטוארית שמתקרבת ל-14 מיליארד שקל.

סגן נשיא ומנכ"ל האוניברסיטה ישי פרנקל מסר בתגובה למינוי החדש: "אני שמח לצרף את בינג לצוות המוביל של האוניברסיטה העברית. מאיר יתרום רבות מניסיונו הרב בתקופה משמעותית לאוניברסיטה הפועלת לייצובה מבחינה כלכלית ולהתפתחותה העתידית. אני מבקש להודות בשמי ובשם האוניברסיטה לרו"ח ליאור אגאי על שנות עבודתו הטובות והמסורות אתנו, ואיחולי הצלחה רבה בתפקידו החדש".

לדברי רז פרויליך, מנכ"ל החברה למתנ"סים, "הארגון הצליח בסיועו של בינג להגדיל את השפעתו תוך שימת דגש על הפריפריה החברתית גיאוגרפית. תקציב הארגון הוכפל ויש בכך להעיד על מידת האמון שרוחשים לחברה שותפיה".