טאואר מסכמת שנת שיא עם תחזית פושרת לרבעון הראשון

חברת ייצור השבבים סיכמה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של כ-358 מיליון דולר, צמיחה של 5.1% בהשוואה לרבעון המקביל ■ מנכ"ל טואואר, ראסל אלוואנגר: "הביזנס שלנו חזק, ואנחנו מצפים לצמיחה בהמשך השנה"

יצרנית השבבים טאואר מסכמת שנת שיא ב-2017, אך לצד הדוחות בהם עקפה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, החברה מספקת תחזית מאכזבת לרבעון הראשון של 2018. עם זאת, בטאואר   מדגישים כי למרות החולשה הרבעונית, 2018 עדיין תהיה שנת צמיחה לחברה.

"סיימנו שנה מדהימה, שהייתה לא רק שנת שיא, אלא שנה של שיאים", אומר היום המנכ"ל ראסל אלוונגר, בהתייחס לכך שהחברה הציגה שיא במכירות, ברווח הגולמי והתפעולי, ב-EBITDA, ברווח הנקי ובתזרים. טאואר סיכמה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של כ-358 מיליון דולר, צמיחה של 5.1% בהשוואה לרבעון המקביל ודומה לתחזיות האנליסטים. בשנה כולה נרשמה צמיחה של 11% להכנסות של כ-1.39 מיליארד דולר.

על שורת הרווח השפיעו לטובה שתי הטבות מס, אחת בישראל ואחת בארה"ב. הרווח הנקי החשבונאי הסתכם ברבעון ב-147 מיליון דולר, לעומת 48.3 מיליון דולר ברבעון המקביל, בין היתר בזכות הטבת מס בסך 82 מיליון דולר הנובעת מרישום נכס מס נדחה במאזן, והטבת מס של 13 מיליון דולר כתוצאה מרפורמת המס בארה"ב.

סמנכ"ל הכספים אורן שירזי, מסביר כי בעקבות החקיקה שאושרה בארה"ב לאחרונה, שיעור המס על כל רווחי החברה מהפעילויות בארה"ב (ג'אז וסן אנטוניו) ימוסו מעתה ב-21% במקום 35%, וטאואר תתחיל ליהנות מכך בהמשך, ובינתיים כבר הכירה בירידה של 13 מיליון דולר בהתחייבויות הנדחות שלה.

בהקשר של הטבת המס בישראל, לדברי שירזי מדובר בנכס מס נדחה שיש לחברה ובשנה רווחית עליה להכיר בשינוי בנכס המס בדוחות.בנטרול הסעיפים החשבונאיים וביניהם הטבות המס, טאואר הציגה רווח נקי מתואם של 59.9 מיליון דולר ברבעון, שהם 58 סנט למניה - 4 סנטים מעל תחזיות האנליסטים. בשנה כולה הרווח המתואם הסתכם בכ-226 מיליון דולר, עלייה של 28.8% לעומת 2016, והרווח הנקי למניה היה 2.21 דולר.

לדברי אלוואנגר, כל תחומי הפעילות של טאואר צמחו אורגנית ב-2017 ביותר מ-25%, למעט תחום ה-RF שצמח ב-10%. המגמות צפויות להימשך גם השנה אך בחברה לא מספקים תחזית לכל סגמנט בנפרד. אלוואנגר מציין כי טאואר רואה ביקושים גדולים לתחום ה-SiGe המשמש לטכנולוגיות תקשורת מתקדמות ומגדילה את קיבולת הייצור שלה בתחום.

כאמור, תחזית החברה לרבעון הראשון מאכזבת למדי, והיא להכנסות של 325 מיליון דולר, לעומת 330 מיליון דולר ברבעון המקביל ובהשוואה לצפי האנליסטים לכ-347 מיליון דולר. "התעשייה כולה רואה עונתיות ברבעון, וגם אנחנו, בהתאם לכלל התעשייה", אומר אלוואנגר.

לדבריו, TSMC - החברה הגדולה בתעשייה - סיפקה תחזית לירידה של 10%. האם למשקיעים יש סיבה לדאוג? "אני לא רואה סיבה לדאגה. הביזנס שלנו חזק, ואנחנו מצפים לצמיחה בהמשך השנה. תחזיות האנליסטים ניתנו לפני שחברות אחרות סיפקו תחזיות לרבעון. בתעשייה שלנו, הרבה רכישות נעשות לקראת עונת החגים הנוצריים וראש השנה הסיני, ולפעמים לקוחות שלא מכרו הכל נשארים עם מלאי ולכן יש ירידה עונתית בהזמנות", הוא מציין.

טאואר ייצרה ב-2017 כ-356 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ובסוף השנה היו לה כ-560 מיליון דולר במזומנים והשקעות לטווח קצר. לשאלה מה מתכננת החברה לעשות עם הכסף, אלוואנגר לא פוסל ביצוע של רכישה גדולה או מספר רכישות בהיקף מאות מיליוני דולרים. בנוסף לדבריו טאואר רוכשת ציוד למפעל בארה"ב, בעסקה של כמה עשרות מיליוני דולרים. "אנחנו מסתכלים על כמה דברים בתחום המיזוגים והרכישות", אומר אלוואנגר. "בטווח הקצר והבינוני אנחנו מתמקדים בהגדלת קיבולת הייצור של האתר בסין, אבל אנחנו מסתכלים על רכישות שיוכלו להגדיל את השווקים אליהם אנו פונים, כלומר חברות שנמצאות בשווקים בהם אנחנו לא נמצאים אבל יש להן לקוחות דומים, ושנוכל להגדיל את הכנסותיהן במהירות בזכות לקוחות שלנו. זו צריכה להיות חברה עם טכנולוגיה משיקה לשלנו. עם זאת, מה שמעניין אותנו מעניין את כל השוק, וכרגע המכפילים גבוהים יחסית. חשוב שרכישה תתרום לרווחינו".