תיק 4000: נתניהו צפוי להיחקר, ארדן צפוי להעיד

בפרשה, שעוסקת בהטבות לכאורה לקבוצת בזק תמורת סיקור חיובי לנתניהו באתר וואלה, חלו התפתחויות נוספות, ולא מן הנמנע כי רשימת העצורים תתארך

בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף
בנימין נתניהו / צילום: שלומי יוסף

המשטרה תגבה עדות ותחקור את ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע, והשר גלעד ארדן צפוי להעיד - אלה שתיים מההתפתחויות האחרונות שחלו בסוף השבוע בפרשת תיק 4000.

בפרשה, שעוסקת בהטבות לכאורה לקבוצת בזק תמורת סיקור חיובי לנתניהו באתר וואלה, ושחקירתה הגלויה החלה השבוע במעצר של רבים - ביניהם זה של בכירים בבזק; של ניר חפץ, דוברו לשעבר של הזוג נתניהו; ושל מנכ"ל משרד התקשורת המושעה, שלמה פילבר, שהפך עד מדינה - חלו התפתחויות נוספות, ולא מן הנמנע כי רשימת העצורים תתארך.

התברר כי אילן ישועה, מנכ"ל חברת וואלה, הקליט במשך חודשים בקשות שונות לסיקור חיובי לנתניהו וכעת חשף בפני החוקרים את ההקלטות; וכי היועץ התקשורתי במשרד ראש הממשלה, שי חייק, העיד במשטרה אף הוא.

לצד זאת, אלי קמיר, שחשוד לצד ניר חפץ בתיווך לשוחד לשופטת בדימוס הילה גרסטל, בתיק הנוסף בו חשוד - התיק שקיבל את השם "זיכוי מינוי" (זיכוי שרה נתניהו בפרשת המעונות תמורת מינוי לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה) - אמור להשתחרר מחר בצהריים ממעצרו, שהוארך השבוע בבית המשפט המחוזי בתל-אביב, לאחר שהיחידה החוקרת ערערה על החלטת השלום למעצר-בית בלבד.

גרסטל עצמה הסכימה לעימות עם קמיר רק אם ישוחרר מיד לאחריו.

חפץ העיד ביום חמישי האחרון, עת הוחלט על הארכת מעצרו עד יום שני, כי הוא ישן עם פשפשים שהותירו בו צלקות, וכי התמוטט בסיום חקירתו. "מצבי לא מצב עציר רגיל, והעצירים הביטחוניים צעקו 'נתניהו, נתניהו' כשראו אותי", העיד כשתיאר מדוע ביקש לעבור לשהות במתקן אחר.