זהבה גלאון: פורשת מהנהגת מרצ ומהחיים הפוליטיים

גלאון כתבה בהודעתה "התרשמתי שמתפקדי מרצ רוצים לראות הנהגה חדשה" ■ המתמודדים האחרים על ראשות מרצ הם ח״כ אילן גילאון, ח״כ תמר זנדברג, והפעילים אבי דבוש, אבי בוסקילה ואמרי קלמן

ההודעה של גלאון הפתיעה רבים במרצ. גלאון, הלכה על יוזמות שטח (בין השאר מטעמו של אבי דבוש) להוביל מהלך של פריימריז פתוחים. אחרי שבועות של ויכוחים פנימיים בתוך המפלגה היא הצליחה לשכנע את עמיתיה גילאון וזנדברג לאפשר מפקד פתוח למרצ עד לחודש לפני ההתמודדות ואכן 31 אלף איש, מספר חסר תקדים עבור מרצ הצטרפו למפלגה. הבחירות הפנימיות במרצ, בסיבוב הראשון אמורות להיערך ב 22 במארס. אם אף אחד מן המועמדים לא יזכה בלמעלה מ 40% מן הקולות, יערך סיבוב שני ב-28 במארס.

בשנים האחרונות מרצ ספגה ביקורת רבה על שיטת הבחירות הפנימיות, של מרכז המפלגה שמנה כ-1,000 איש ולא הצליחה להביא לרענון שורות במפלגה. מן היום שהוחלט במרצ לפתוח את השורות, הצטרפו מועמדים חיצוניים למירוץ על ראשות המפלגה, חלקם נתפסים כמי שמעוניינים להפוך לשמות מוכרים לקראת הבחירות לכנסת ה-21. יצוין שמבין חברי הכנסת המכהנים, מחנה גלאון כולל את חברת הכנסת מיכל רוזין, חבר הכנסת עיסוואי פריג׳ וחבר הכנסת מוסי רז.

ההודעה של גלאון הפתיעה רבים מתומכיה. הם היו משוכנעים שהיא מתכוונת להתמודד עד לסוף המרוץ.

ח״כ עיסוואי פריג׳ מתומכיה של גלאון אמר הבוקר: "זהבה הייתה ותישאר מנהיגה פורצת דרך. פוליטיקאית רודפת צדק, גם במחיר של פגיעה בפופולריות רגעית. זהבה הגיעה לפוליטיקה כדי לשנות מציאות ולא הפסיקה להיאבק למען יצירת מציאות טובה יותר. מדינית, חברתית ומעל לכל מציאות אנושית, בה היחס לאנשים לא תלוי במוצאם, מגדרם או תעודת הזהות שלהם, אלא בהיותם בני אדם".

ח"כ תמר זנדברג מסרה בתגובה: "זהבה גלאון היא מנהיגה אמיצה ופורצת דרך, שנמצאת בשורה אחת עם שולמית אלוני ויוסי שריד. כל דרכה הציבורית התאפיינה במחויבות ערכית עמוקה לשמאל הישראלי. היא הובילה את מרצ והשמאל הישראלי להישגים משמעותיים בתקופה של טלטלות לא פשוטות. גלאון הוכיחה אומץ ואחריות כשהובילה את פתיחת השורות במרצ. זהו סיום של פרק אחד בקריירה המפוארת של גלאון, ואני משוכנעת שהיא תמשיך להיות חלק בהנהגת מרצ בפרק החדש שלה".