קב' רכישה של רוני הנדסה התפרקה: הקרקע במעלות תימכר

בנובמבר מונה נאמן לפרויקט של החברה בחריש ■ הפרויקט במעלות שווק ל-55 משפחות, אף שיש בו 44 דירות, וקבלן הביצוע נקלע לפירוק

קבוצת רכישה נוספת מסתבכת: בית המשפט המחוזי מרכז בלוד מינה את עו"ד נדב לב לכונס נכסים לצורך מכירת פרויקט מגורים הכולל 44 משפחות בשכונת הבנים במעלות. הפרויקט, שקודם במסגרת קבוצת רכישה שארגנה קבוצת רוני הנדסה שבבעלות רוני אלישע, נקלע לקשיים, לאחר שקבלן הביצוע שאיתו התקשרה הקבוצה לבניית הפרויקט, חברת נ. שקד, נקלע לפירוק ולחדלות פירעון.

שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, עירית וינברג-נוטוביץ, קיבלה את הבקשה שהגישו 30 מחברי קבוצת הרכישה באמצעות עו"ד דוד ג'והן ועו"ד רומי קאופמן ממשרד וינרוט בדצמבר 2017 למינוי כונס נכסים לשם מכירת הקרקע והשבת הכספים לחברי הקבוצה.

מדובר בקרקע שנמכרה במכרז על ידי משרד השיכון בשנת 2013. לטענת חברי הקבוצה, במקום להתמודד באמצעות עמותת בנייה כמקובל, בחרו מארגני הקבוצה להתמודד במכרז באמצעות קבלן בעל סיווג, אשר רכש את הזכויות בנאמנות עבור חברי הקבוצה. לרוע מזלם של חברי הקבוצה, נקלע הקבלן, חברת דירות נ. שקד, להליכי חדלות פירעון ופירוק. כמו כן, התברר כי לא ניתן לקבל מימון להשלמת הבנייה, ומאז רכישת הקרקע לא התחילה כל בנייה בה.

בבקשה נטען כי רוני הנדסה שיווקה בשנת 2013 את הפרויקט לחברי הקבוצה אשר חבריה נמנים עם הציבור הדתי לאומי, ועל פי המצגים, ההצטרפות לקבוצה היתה אמורה להקנות לחברים דירות במחיר מוזל בתוך שנתיים. כ-55 משפחות הצטרפו לקבוצה וחתמו על הסכם שיתוף לרכישת קרקע אשר מיועדת לבניית 44 יחידות דיור בלבד.

"מדובר בעשרות זוגות צעירים אשר חלמו על רכישת דירה וכעת קיים חשש ממשי שמא לא רק שלא יקבלו דירה, אלא שלא יקבלו את כספם בחזרה" נכתב בבקשה. "בדיעבד התברר, כי הגורמים אשר אמונים על ניהול הפרויקט וקידומו הם לכל הפחות חסרי הידע והניסיון הדרוש לצורך הקמת פרויקט מסוג זה. עד היום הפרויקט לא התקדם, אבן לא הונחה על המקרקעין והסיכוי של אותם רוכשים לקבל דירה במחיר לו התחייבו המארגנים שואף לאפס. ואם לא די בכך הרי שאותם גורמים אשר היו אמונים על ניהול וקידום הפרויקט, למעשה הגדילו לעשות וצירפו 10 רוכשים מעבר למספר היחידות המאושרות שניתן לבנות על פי התב"ע".

בית המשפט כאמור, קיבל את הבקשה והוחלט למנות את עו"ד נדב לב לנאמן לחברת נ. שקד, ככונס נכסים למכירת הקרקע: "לאחר ששמעתי את עמדות הצדדים ולאור משך הזמן הרב מאז שהשקיעו הרוכשים את כספם, העומד כאבן שאין לה הופכין, איעתר לבקשה במסגרת תיק זה", קבעה השופטת וינברג-נוטוביץ.

ההחלטה על מינוי כונס הנכסים לפרויקט במעלות מגיעה ארבעה חודשים לאחר שבית המשפט מינה את עו"ד חגי אולמן כנאמן להשלמת פרויקט מגורים הכולל 500 משפחות בחריש, שגם אותו אירגנה קבוצת רוני הנדסה. במסגרת הליך זה נבחרה חברת ניהול חדשה למימוש הפרויקט - חברת איילה אגם שבבעלות ג'קי סויסה.

גזיר
 גזיר