נדחתה העתירה נגד אישור תוספת בנייה למתחם בזן

עיריית חיפה וארגוני סביבה עתרו נגד אישור תוספת של 5% למתחם בזן, אך ביהמ"ש לא השתכנע ■ מנכ"ל בזן: "יישום התוכנית תאפשר לבזן לבנות גם מנועי צמיחה עתידיים, ביניהם הקמת חממה טכנולוגית לאנרגיות מתחדשות"

ישר בן מרדכי  / צילום: איל יצהר
ישר בן מרדכי / צילום: איל יצהר

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה את העתירות שהוגשו על-ידי עיריית חיפה וארגוני סביבה, בעקבות החלטת המועצה הארצית לתכנון ובנייה מחודש יוני האחרון, לאשר תוספת בנייה של 5% למתחם בזן. התוספת תאפשר לקבוצת האנרגיה בזן להחליף ולשדרג את מתקניה הקיימים ולהקים מתקנים חדשים.

"התרשמנו כי הוראות התוכנית בנוסחה הסופי שאושר מספקות מענה סביר להיבטים השונים הנובעים מהתוכנית ובמיוחד לנושא ההגנה על הסביבה", נכתב בהחלטת בית המשפט, "מעבר לתנאים ולמגבלות שעל קיומם אמונים גורמי התכנון והרישוי הרלוונטיים, התוכנית מאפשרת פיקוח נוסף שנעשה על-ידי הציבור באמצעות זכות השגה שניתנה לו באופן חריג, באמצעותה יוכל לעקוב ולהשגיח על ביצוע הוראות התוכנית".

התוכנית, אשר נועדה להסדיר לראשונה את מתחם בזן מבחינה תכנונית, נמצאת בדיונים כבר למעלה מ-14 שנה. על-פי החברה, התוכנית נועדה לאפשר התפתחות טכנולוגית והתאמה לצורכי המשק.

ישר בן מרדכי, מנכ"ל בזן, הגיב על החלטת בית המשפט: "החלטת בית המשפט מהווה בשורה חשובה, הן לבזן והן לסביבתה. התוכנית תאפשר לבזן לשפר את הפעילות שלה תוך הבטחת צורכי המשק והמשך פעילותה ועתידה של קבוצת בזן. בין היתר, יישום התוכנית תאפשר לבזן לבנות גם מנועי צמיחה עתידיים, ביניהם הקמת חממה טכנולוגית לאנרגיות מתחדשות. בזן הייתה קשובה במהלך אישור התוכנית לחששות הציבור וביצעה הליך הידברות ממושך, תוך הסכמה לוויתורים משמעותיים, שתוצאותיו אומצו על-ידי בית המשפט".