ליברמן נגד בנט: "מי שרוצה להיות רה"מ צריך קצת צניעות"

שר הביטחון במהלך ביקור בבקו"ם לרגל גיוס גולני וגבעתי: "כל נושא הגיוס לא אמור להיות מובל ע"י פולטיקאים"

ליברמן בלשכת הגיוס / קרדיט: משרד הביטחון
ליברמן בלשכת הגיוס / קרדיט: משרד הביטחון

שר הביטחון אביגדור ליברמן דיבר היום (א') במהלך ביקור בבקו"ם לרגל גיוס גולני וגבעתי. אחרי שציין כי אין טעם לדבר בהרחבה על נושאים פוליטיים, במהלכו של סיור "כשמסתכלים על מיטב הנוער המתעלם מן הוויכוחים הפוליטיים ומתגייס מלא רצון" - המשיך לדבר על הנושאים הפוליטיים בהרחבה.

ליברמן אמר: "לא נעים לדבר פה בלשכת גיוס על הוויכוחים האלה... כל מי שרוצה להיות שר ביטחון וגם ראש ממשלה צריך קצת צניעות. אולי זה מאפיין את האיש עצמו (בנט - ט"ש) ולא ראוי אפילו להתייחסות".

ליברמן נשאל לגבי תיאום המהלכים עם ראש הממשלה לקראת פירוק הממשלה והשיב כי מדובר ב"הרבה דברי הבל". ליברמן האשים שמי שמחבר אותו להתמודדות עם נתניהו, עושה זאת באמצעות תדרוכים עלומי-שם: "התדרוכים האלה הם על אותו משקל של מישהו שיתדרך שסמוטריץ' יישב יחד עם הרשימה המשותפת… זה מראה לכם על ההגינות אבל כנראה גם על החוכמה". 

בנושא חוק הגיוס אמר ליברמן כי הצעת החוק חייבת לעבור קודם את משרד האוצר. "כל נושא הגיוס לא אמור להיות מובל על-ידי פולטיקאים, לא מועצת גדולי התורה, אלא צה"ל ומערכת הביטחון". 

עוד התחייב ליברמן שישראל ביתנו תתמודד במסגרת עצמאית במהלך הבחירות.

כאשר נשאל ליברמן, האם הוא חושב שראש הממשלה גורר את המדינה לבחירות בגלל החקירות, השיב ליברמן: "יש גבול לכל השטויות ולכל המלל ולכל ההשמצות שאפשר לשמוע ואפשר לצפות מחבר בקואליציה. אבל, כמו שאמרתי, כנראה יש מישהו אחר שדברים אחרים מניעים אותו" (הכוונה לשר בנט -ט"ש).