ביהמ"ש מינה כונס נכסים לאלקטרו-מתכת מחיפה; עשרות פוטרו

הבנק הבינלאומי הראשון ביקש למנות את הכונס: "במצב הדברים הקיים מצבה של החברה מידרדר, וכך שווי נכסיה ועסקיה" ■ לחברה יש חוב של יותר מ-9 מיליון שקל לבינלאומי

מפעל תעשייתי/ צילום: שאטרסטוק
מפעל תעשייתי/ צילום: שאטרסטוק

בית המשפט המחוזי בחיפה נעתר לבקשת הבנק הבינלאומי הראשון ומינה את עו"ד עופר שפירא לכונס נכסים לאלקטרו מתכת הנדסת חשמל מחיפה. בבקשת כינוס דחופה שהגישו הבנק והנהלת החברה לבית המשפט נטען כי לאחרונה עסקיה של החברה הידרדרו, בעקבות דילול בהזמנות ממנה, באופן שהוביל להיקלעותה למצב של חדלות פירעון.

אלקטרו מתכת הנדסת חשמל פועלת מאזור התעשייה בחיפה ועוסקת ביצור של לוחות חשמל, לוחות בקרה, אוטומציה ותכנון של מערכות חשמל לתעשייה. נציין כי החברה מוחזקת כיום באופן שווה בידי מיכאל ג'ינו וחברת די.בי מיזוגים ורכישות.

מהבקשה למינויו של עו"ד שפירא לכונס הנכסים שלה עולה כי לחברה חוב בגובה של יותר מ-9 מיליון שקל לבנק הבינלאומי הראשון, וכי בין בעלי המניות התגלע סכסוך, ואיש מהם אינו נכון להזרים לה את ההון הדרוש להמשך פעילותה.

בנוסף, כ-60 מעובדי החברה פוטרו משורותיה באחרונה, והיא הודיעה ללקוחותיה כי לא תוכל להמשיך ולספק להם שירותים ומוצרים לאורך זמן. עוד מסרה החברה כי צוות מצומצם של עובדים שנותרו בחברה, עוסק בהשלמת הזמנות שהגיעו אליה לפני זמן רב.

בבקשת הכינוס שהוגשה בידי עו"ד רן קרן בשם הבנק הבינלאומי נכתב כי "לחברה מופנות דרישות לפירעון חובות כלפי נושים לא מובטחים שונים, שחלקם מאיימים במפורש או במשתמע לנקוט פעולות חד-צדדיות לתפיסת נכסים של החברה. במצב הדברים הקיים מצבה של החברה מידרדר, וכך שווי נכסיה ועסקיה המשמשים בטוחה לפירעון החובות כלפי הבנק הולך ונשחק".

עוד נטען כי "מטרת הבקשה היא תפיסה של הנכסים והמשך הפעלת עסקי החברה כעסק חי, תוך הבטחת קיומו של העסק ואף פיתוחו. אי מינוי של כונס נכסים כמבוקש, יפגע בשווי הבטוחות שיצרה החברה כלפי הבנק ובזכויותיו הקנייניות בנכסים המשועבדים שממילא הולכות ונפגעות בחלוף הזמן. נסיבות אלה הן נסיבות מובהקות למינוי כונס נכסים, ומובן שמינוי כזה הכרחי ביותר לשם מניעת קריסה מוחלטת של עסקי החברה ואובדן ערך נכסיה. אם הם לא ייתפסו לאלתר על ידי בעל תפקיד מטען בית המשפט, הם עלולים לקרוס תוך גרימת נזק כבד ביותר לבנק".

עו"ד קרן הוסיף כי בין המהלכים הנדרשים נוכח המשבר החריף שאליו נקלעה החברה, חיפוש של משקיע חדש שירכוש אותה. ביום חמישי האחרון נעתרה שופטת המחוזי בחיפה, בטינה טאובר לבקשה במעמד צד אחד ומינתה את עו"ד שפירא להיות כונס הנכסים שלה. בהמשך השבוע ייערך דיון נוסף בתיק.